söndag 30 december 2012

Leksand 3 Mora 0!

För det första mår jag så jävla dåligt så jag ska egentligen bara lägga mig i sängen, dra täcket över huvudet och hoppas att demonerna försvinner ur mitt liv för alltid. Trots att det finns massor med kärlek och stöttning i mitt liv just nu så vet jag snart inte hur jag ska hantera det som så populärt kallas för livet. På tisdag ska jag börja ta medicin igen i alla fall få se hur jag reagerar på det.

Hockey är något som gör att man glömmer bort bekymren under några timmar och gårdagen var inget undantag. En fantastisk stämning i Tegera Arena från start och att sen få se Leksand dra plösen över hela huvudet på varenda Moraspelare är helt underbart. Glädjen på läktaren när Hurtubise rundar kassen och gör 1-0 eller när Bibic och Svedberg gör sina första för säsongen är obeskrivlig. Man står och kramar vilt främmande männsikor och alla bekymmer är helt bortblåsta. Och det största beviset på uppskattning får man av Jacob Blomqvist och Alen Bibic efter matchen. Jag tar i hand och tackar för en bra match och båda säger då att det är vi som ska tacka för stämningen var enorm.

När Tingsryd var på besök så hördes deras tre supportrar, men igår hördes ingenting från Moras klack. Det var garanterat inte tyst, men vi överröstade "drakarna" precis hela matchen. Nu går Leksand in i en ganska viktig period som startar med Oskarshamn borta på torsdag. Därefter är det Mora igen i Globen i Stockholm på lördag och två dagar senare gästar Djurgården Tegera Arena.

NHL ser ut att kanske, kanske, kanske kunna starta också och det vore på tiden. Då försvinner Kopitar och Ryan och kvar blir...........inte mycket.

Hockey är kul och livet ska bli bättre. Så summerar vi dagen. Gott nytt år.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar