söndag 23 december 2012

Dan före dan!

Jag har jobbat idag och det har varit sjukt mycket folk som handlat. Det gör att tiden går fort och att det är kul att jobba. Även om veckan startade svagt så kom vi ikapp och gick förbi fjolårets julvecka försäljningsmässigt och det är kanon. Jag har också hunnit med att hänga lite tvätt, skottat snö, tittat på Svensson Svensson och nu ska jag alldeles strax slå in julklappar.

Jag har också funderat kring hur enögda och blåögda hockeysupportrar kan vara. I går skrev jag om tacklingen som Boone Jenner delade ut på Jesper Pettersson. Tacklingen är sen, men den är helt okej och det är ren otur att Jesper skadas i situationen. Men Hans Abrahamsson i Aftonbladet pratar om att det är ett rent överfall. Tommy Boustedt är vansinnig liksom Johan Thornberg. Niklas Wikegård däremot tycker att det ska sluta gnällas och jag är böjd att hålla med. Att Kananda spelar på gränsen är ingen hemlighet för det har dom alltid gjort och varför kan då inte svenska spelare också spela på gränsen? Sanningen tror jag ligger mycket i hur det förstörs i det här landet genom att det sitter en disciplinnämnd och delar ut avstängningar till höger och vänster. Det händer att spelare blir avstängda för att ha gruffat, men behållt handskarna på. Och vad fan skickar det för signaler egentligen? Jo det blir knappast så att det första man gör är att proppa en kanadensare när man får chansen. Svensk ishockey ska börja sopa framför sin egen dörr först (som en mycket klok man från Eskilstuna uttryckte sig på ett forum tidigare i kväll) innan man börjar grina om överfall och avstängningar.

Hur som helst ska det bli kul när J-VM startar och se all denna spelglädje som dessa unga hockeyspelare utstrålar. Förhoppningsvis blir ordningen återställd så att guldet kommer tillbaka till Kanada igen och varför inte. Jag såg att Oilers supertalang Ryan Nugent-Hopkins är med.

God jul alla som läser dessa rader.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar