onsdag 12 december 2012

Ett år närmare 50!

Man brukar skoja och säga att man slutade fylla år när man fyllde 25. Nu var det i ärlighetens namn 17 år sedan och det betyder att det är åtta år kvar tills jag fyller femtio. Ska sanningen fram så kommer jag nog fortfarande att vara en lika stor listnörd om åtta år som jag är idag. Om åtta år vill jag däremot att Leksands IF spelar i elitserien och att Liverpool är tillbaka i toppen av fotbollseuropa. Det vore dessutom trevligt om Jordan Eberle, Taylor Hall och Ryan Nugent-Hopkins tagit Edmonton Oilers till minst en Stanley Cup triumf (om det nu blir någon hockey i NHL överhuvudtaget de kommande åtta åren). AIK har vunnit minst två stycken SM-Guld där båda gulden bärgats på nya hemmaplanen Friends Arena.

Om man tittar i kristallkulan åtta år framåt i musikens värld så kommer hårdrocken fortfarande att vara lika populär som den är idag. Skillnaden är dock att banden kommer att ge upp ett efter ett på grund av att de som sjunger och spelar inte blir yngre precis. Det är tveksamt om band som Kiss, AC/DC, Ozzy Osbourne (Black Sabbath), Iron Maiden och Saxon fortfarande håller på år 2020. Att Motörhead fortfarande lever och levererar år 2020 är jag inte ett dugg orolig för. Lemmy är ett unikum inom musikvärlden och han kommer att köra tills han stupar på en scen någonstans på vår jord.

I övrigt så kommer mina barn att vara åtta år äldre och förhoppningsvis så har jag försonats med min äldste son vid det laget. Mina tvillingdöttrar kommer att vara 17 år och troligtvis pluggas det då för fullt för att komma redo ut i vuxenvärlden och arbetslivet. Förhoppningsvis så har jag kvar det jobb jag har idag och det är säljare på COOP Nära i Sunnansjö.

En sak som jag vet säkert är att "Operation:Mindcrime" med Queensryche kommer att vara världens bästa platta även år 2020.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar