tisdag 4 december 2012

Spelledigt, men positivt ändå!

Bobby Ryan må vara en fantastisk hockeyspelare, men just nu unnar jag honom ingen framgång alls. Södertälje fortsätter sin fina form och segern tidigare i kväll mot Mora kan till och med jag tycka är helt okej. Tingsryd är det senaste laget med ekonomiska bekymmer modell större och med det faktum att decemberlönen kan bli den sista för spelarna så är det oerhört starkt att åka till Västerås och vinna med 1-0. Nu är jag tämligen övertygad om att även Tingsryd kommer att lösa sina bekymmer kring pengar på kort sikt så visst kommer spelarna att få lön även under nästa år.

Känslan är dock denna att det blir fler och fler lag som dras med ekonomiska bekymmer och i fallet Tingsryd läste jag att hela 40 sponsorer hoppat av jämfört med förra säsongen. 40 sponsorer är mycket och dessa pengar har naturligtvis inte kommit in på annat sätt. Oroande är det hur som helst och det ger lagen inte mycket till arbetsro, men det kanske är bra det också så det inte slöas till alltför mycket.

Hockeyallsvenskan har nu gått in i andra halvlek för att använda en fotbollsterm och som jag skrivit tidigare så ska det bara vara nio poäng på de kommande tre matcherna för LIF. Det börjar onsdag kväll hemma mot Karlskrona. Troligtvis kommer Alsenfelt att stå den matchen av två anledningar. För det första möter Leksand jumbon och för det andra så sker det inför hemmapubliken. Det kan nog vara bättre för Alsenfelt att debutera på hemmaplan i stället för att göra det i Haparanda på fredag.

Som vanligt är hockey det roligaste som finns.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar