måndag 24 december 2012

Strumpor!

Min 42:a julafton har passerat och det blev en lugn dag. Jag behövde inte jobba och mitt tomtande skedde i tre stycken stugor detta år. Förra året fanns det misstankar bland barnen i de hus jag besökte att det var jag som var tomte. Därför var det viktigt i år att gömma såväl skägg som ögon när jag knackade på. Det gick så bra att ett litet barn blev jätterädd för mig :). Den yngste sonen i den tredje familjen jag besökte var inte så imponerad först när tomten kom, men med tanke på att hans pappa var den som öppnade dörren åt mig så blev han mer och mer konfunderad och till slut så tog han mig i hand och sa:

-God Jul.

Själv hade jag önskat mig strumpor och det var precis det jag fick. Jag fick en pocketbok, Dallas säsong 7, en del kläder och TIO par strumpor. Nu har jag strumpor så jag klarar 2013 med lätthet. Ungarna fick ett bordshockeyspel så där ska jag dominera nu i veckan tänkte jag. Som vanligt så har jag proppat i mig mat också. Däremot så blev det lugnt med drickandet, men det har varit lugnt de senaste 20 åren.

Till er som läser dessa rader önskar jag en god fortsättning.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar