lördag 1 december 2012

Dagen efter!

Jag har funderat under lördagen om man kan hitta något kryphål för att få något att skylla förlusten på, men det enda jag kommer fram till är att Malmö var bättre än Leksand. Inte ens domaren var dålig så man kan inte skylla på honom heller. Under söndagen fullbordas omgång 26 och då är halva serien spelad. Om vi då går händelserna i förväg och räknar med att Västerås vinner mot Karlskrona så ser tabellen ut som följer efter det att halva serien är spelad:

1. Leksand 53p
2. Västerås 52p
3. BIK Karlskoga 50p
-------------------------
4. Södertälje 50p
5. Malmö 45p
6. Mora 45p
7. Örebro 43p
-------------------------
8. Oskarshamn 40p
9. Djurgården 40p
10. Troja/Ljungby 36p
11. Asplöven 27p
12. Almtuna 26p
-------------------------
13. Tingsryd 24p
14. Karlskrona 15p

När serien är färdigspelad så kommer ett så kallat förkval till kvalserien att spelas mellan lagen på plats 4-7 och där vill jag INTE att Leksand hamnar. De som säger att kvalserien är djävulens påfund har inte haft lag som spelat detta äckliga förkval. Min känsla är att Leksands tre kommande matcher blir hur viktiga som helst. Karlskrona (hemma), Asplöven (borta) och Tingsryd (hemma) är nästa veckas program och jag sätter ner foten och kräver 9 poäng på de tre matcherna. Det är nu serien vänder och vi ska börja se vilka som spänner musklerna hårdast inför det som händer när 52 grundseriematcher är spelade.

Mot detta faktum kräver jag 9 poäng på de kommande tre matcherna och det är nästan så att de två matcherna därefter också ska vinnas. Det är Almtuna (borta) och Troja/Ljungby hemma som gäller.

Hockey är skitkul.....verkligen.

Vi säger så.

2 kommentarer:

  1. och det var Warchaw som dömde!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha jo så var det, men han var lika "bra" åt båda håll så det var inget som störde.

      Radera