fredag 30 november 2012

Grisen Lusth har varit i Leksand!

Det här inlägget skulle handla om att Erik Hanses fick hålla nollan och att Jacob Blomqvist fick göra hattrick inför 6500 åskådare. Det blev i stället att handla om något helt annat. Snön har kommit till Dalarna och att det kom 5687 åskådare är egentligen smått fantastiskt med det väglag som rådit under fredagen. Tyvärr så verkade det som om spelarna hade sladdat ordentligt på väg till hallen för denna fredagskväll så fick dom inte bara stryk av Malmö utan laget fick också storstryk av klacken. Det måste som spelare kännas ohyggligt frustrerande att höra sin publik hela tiden, men inte kunna prestera på det sätt man vill. Denna kväll är det kunnandet det falerar på samt att Malmö hade en målvakt som var hur bra som helst och en köttmur bestående av fem man som stod uppradade så fort Leksand gick till anfall.

En annan sak som är jävligt frustrerande för oss supportrar är det faktum att vi skriker in en reduceringspuck i andra perioden. Leksand får därefter ett Power Play och 2-2 hänger i luften när Erik Hanses gör en jättetavla så Malmö kan gå ifrån till 3-1. Naturligtvis går luften ur oss på norra i det läget även om vi kommer tillbaka och manar på de våra ända fram till 15.07 i tredje när Alvarez gör 4-1.

Halva serien är nu spelad och detta är bara en match av sammanlagt 52 och visst kommer Leksand att studsa tillbaka igen. Jag sitter här och gnäller samtidigt som laget trots allt leder serien, men jag tycker jag har rätt att ställa en hel del krav på dessa spelare. Vår klackledare "Flamman" sa efter Alvarez mål att är det så här Leksands IF ska göra reklam för sin ishockey så kommer det inte att komma så många åskådare i framtiden. Sen har jag allvarliga funderingar på att hålla mig hemma när Leksand möter lag som Malmö. Och det av den enkla anledningen att Erik Hanses har inte varit bra i någon match jag sett live ännu. Det sprids returer hela tiden och en allmän osäkerhet kan skymtas. Mot Örebro däremot när jag jobbade hade Hanses visst varit hur bra som helst.

Och eftersom Leksand inte ens var nära i denna match kan man inte bli speciellt upprörd över Mats Lusth heller när han säger att Leksand är en jävla skithåla.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar