onsdag 28 november 2012

Talisman- I'll Be Waiting!

Onsdagen den 28 november 2012 har varit en dag där jag varit ledig från jobbet. Kvällen spenderades som den brukar på onsdagar. Vi träffas några stycken och lyssnar på musik i listform och dagens lista toppades av Mötley Crüe och deras klassiker "Shout At The Devil". Varje vecka detta år har vi även något som kallas veckans Gary Moore och idag var det den fantastiska "After The War" som spisades. Andra band som fick plats denna onsdag var bla Kiss, Iron Maiden, Pretty Maids, Queen, Tesla, Tool mfl mfl mfl.....

En annan sak som är värt att notera denna dag är det faktum att jag hämtade min bil på bilverkstaden där den stått mer eller mindre hela detta år som det känns. Det var fantastiskt skönt att hämta bilen och åka till Borlänge utan att den hackade eller betedde sig underligt. Det var spätta i den gamla Bettan igen och på fredag tar den mig och tjejerna till Leksand för lite ishockey där Malmö ska få sig en åktur. När jag satt i bilen så lyssnade jag på Talismans debut och det slog mig att hade bandet ställt upp i melodifestivalen 1989 med låten "I'll Be Waiting" så hade dom sopat banan med samtliga konkurrenter. Det kan vara en av de bästa låtar ett svenskt band släppt någonsin alla kategorier. Talisman- I'll Be Waiting

Jag vet att på den tiden så fick man inte sjunga på engelska i den svenska uttagningen, men det jag gör nu är att leka med tanken. Debutplattan med Talisman som släpptes 1990 är en sjukt bra platta och i mina öron så hamnar den 3:a på listan över det årets bästa album. Endast Damn Yankees- S/T och Ratt- Detonator är bättre plattor. Jag är oerhört glad att jag såg Talisman på Sweden Rock 2007 för den 21 juli 2009 hittades bandets grundare Marcel Jacob död i sitt hem. Han blev 45 år.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar