onsdag 19 december 2012

Julshow!

Det är inte ofta jag är hemma från jobbet på grund av sjukdom, men idag har det varit ett undantag. Snorig, ont i halsen och allmänt hängig i morse gjorde att jag stannade hemma. Jag smet dock iväg till skolan under kvällen där döttrarna spelade upp en julshow tillsammans med klass 3 på Sunnansjö skola. Det var blockflöjter, gitarrer, fioler, sånger och teater. Det märks att barnen blir äldre för det blir mer och mer "proffsigt" för varje år. Det spelades upp "Pettson & Findus" i år och de fick besök av Josef och Maria. Och eftersom både Pettson och Findus var upptaget som namn så fick deras lille heta Jesus :).

Nästa år så ska vi försöka få till det hela så att det är föräldrarna som spelar upp en julpjäs för barnen. Fröet såddes i kväll så vi får väl se om det kommer att gro såpass att det även blir något i slutändan. Ungarna var jäkligt duktiga i alla fall och jag kan garantera att samtliga föräldrar och anhöriga på plats var hur stolta som helst.

Denna show gjorde att Leksands sista hemmamatch innan jul fick stå åt sidan. Jag följde matchen via swehockeys liveuppdatering och matchen vann Leksand med 3-1 efter mål av Gabriel Karlsson, Patrik Hersley och Jon Knuts. Det jag däremot också ser är att superstars och Leksands IF's försök att fylla arenan gick sådär (och då uttrycker jag mig väldigt diplomatiskt). Arenan tar 7650 på ishockey och kvällens siffra blev blygsamma 3877. Det finns fler faktorer vad detta kan bero på. Troja/Ljungby är inte det mest publikdragande motståndet. Folk har fullt upp hemma i stugorna att städa, putsa och förbereda julen. Det jag dock tror mest på är det faktum att det är den senaste tidens turbulens kring det ekonomiska som gör att folk helt enkelt har tröttnat. Det är mycket kommentarer kring laget och ekonomin just nu på dt.se och folk är inte så nådiga i sina kommentarer. Det bästa Leksands IF kan göra just nu är dels att fortsätta lägga alla kort på bordet i fråga om ekonomi, rekonstruktion, löner osv osv osv. Samtidigt så ska laget fortsätta att vinna sina matcher och spela bra ishockey. Det gör att publiken kommer tillbaka. Leksand leder serien just nu med en match mer spelad än BIK Karlskoga. Poängen ner till Södertälje är just nu nio och SSK möter just Karlskoga i nästa match (på fredag). Jag ser hellre att BIK Karlskoga tar över serieledningen så att avståndet fortfarande är nio poäng.

Serien startar om den 27 december för Leksand och det börjar tufft direkt med bortamatch mot Södertälje.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar