fredag 14 december 2012

Ondskan kom till Newtown!

För lite mer än en vecka sedan skrev jag att jag var avtrubbad när det gäller det som händer i vår fantastiska värld. Det som har hänt i Newtown,Connecticut går dock inte att blunda för. Det skiljer många mil mellan Sunnansjö och Connecticut, men jag har två stycken flickor som är nio år och i staden Newtown släcktes idag livet på kanske så många som 20 stycken barn i åldern 5-11 år. En ensam vettvilling knatade in på en mellanstadieskola och öpnnade eld besinningslöst. Han har dessutom dödat båda sina föräldrar och hans flickvän är rapporterad som saknad. Han tog sitt eget liv till slut och det är synd för är det någon som verkligen är värd det straff som väntar är det denna 20-åring.

Jag blir upprörd naturligtvis, men jag blir mest jätteledsen när jag tänker på dessa försvarslösa barn som bara var i början på sina liv. Mina barn är nyfikna på livet, frågvisa, lite dryga ibland, mycket dryga ibland men dom är mina och jag skulle aldrig klara av om detta hände mina barn. Min äldste grabb är snart vuxen (han fyller 18 på tisdag) och trots att vår relation är en aning ansträngd just nu så älskar jag honom tveklöst och jag skulle bli helt knäckt om något hände honom.

Som förälder så kan man fast och fullt förstå hur de föräldrar i Newtown känner just nu. Mina tankar går till offren och deras anhöriga.

R.I.P.

Vi säger så.

2 kommentarer:

  1. http://magdasblogg.blogspot.se/2012/12/det-skulle-kunna-handa-har.html

    SvaraRadera
  2. Så är det Magda och det är en skrämmande tanke. Det gäller att vi som föräldrar verkligen ger våra barn den trygga uppväxt som behövs.

    SvaraRadera