fredag 21 december 2012

Tredje avslutare klar till sommarens SRF!

Nu för tiden så ska det inte heta headline när ett band avslutar en dag på en festival om jag förstått det rätt. Jag skiter i vilket för jag kallar det headline i vilket fall och idag blev tredje huvudakten klar för sommarens Sweden Rock Festival. Sen tidigare så är det klart att Candlemass spelar sist på onsdagen, Kiss avslutar torsdagen och att Rush stänger hela festivalen på lördagen den 8 juni 2013. Det band som avslutar fredagkvällen är Europe som gör sin enda Sverigespelning nästa år den 7 juni i Norje.

Att Europe avslutar en kväll på Sveriges bästa festival är helt i sin ordning. Dom har gjort det tidigare (2004) och gjort det förbannat bra. Att stå nykter (hoppsan, hoppsan) och höra en fantastisk version av "Sign Of TheTimes" är ren framkallan av gåshud. Sweden Rock spänner musklerna mer och mer och ska jag vara ärlig så är det 12 band just nu som jag verkligen vill se och då är det ändå en hel del band kvar att presentera. 12 band har det aldrig varit tidigare som fallit Hagberg i smaken. Nu kommer jag säkert att sumpa ett par av dessa "måste"-band för det kan hända att det slinker ner en och annan grogg och då är det lätt hänt att tiden glöms bort.

Kiss ska jag i alla fall se och Rush är viktigast av alla hittills klara band.

Jag såg att NHL är inställt fram till den 14 januari och jag säger bara AVGÅ ALLA!!!

Jullov för laget i mitt hjärta här hemma. Det ser bra ut på isen i alla fall.

Jobb lördag och söndag och jag antar att julruschen sätter fart på riktigt nu.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar