måndag 17 december 2012

Almtuna borta!

Jag vet inte vad det beror på, men Leksand har alltid svårt i lilla Gränbyhallen i Uppsala. Måndagskvällens match var inget undantag och när det spelats 65 effektiva minuter och lagts lite straffar så var Almtuna segrare med siffrorna 4-3. Nu såg jag inte matchen utan jag har bara sett sammandraget på Aftonbladet.se och jag tycker nog att Almtunas mål inte ser otagbara ut. Det tredje vet jag inte om Hanses ser för hans agerande ser lite konstigt ut när man ser reprisen bakom målet. Jag hoppas i övrigt att Erik gjorde en bra match för han måste börja närma sig fjolårets nivå nu. Jag har tjatat och kommer fortsätta tjata om det för utan en het Erik Hanses kommer det bli ytterligare en dyster kvalserie.

Det positiva då? Jo jag vill peka på fyra punkter.

1. Johan Ryno gör två mål på två distinkta skott.

2. Michael Raffl fortsätter producera mål.

3. Kevin Kapstad har ytterligare tre assists och han är den backklippa vi saknat de senaste åren.

4. Leksand vänder ett underläge återigen. Det känns drygt både för oss fans och spelarna, men det tyder på styrka att gång efter gång hämta in dessa underlägen. Nu räckte det inte ända fram, men det känns stabilt offensivt på ett skönt sätt.

Tegera Arena ska fyllas på onsdag är det tänkt när David Åslin och hans Troja/Ljungby kommer på besök. Ett Troja som kommer att vara sjukt revanschsuget efter kvällens 0-9 mot BIK Karlskoga. Tyvärr kan jag inte se matchen på plats för mina döttrar har julshow på skolan och det känns viktigare än ishockey.

Hypocrisy klara för Sweden Rock. Det är du värd Peter T.

Telia är Sveriges segaste företag.

Emerson, Lake & Palmer blixtrar till ibland, men i det stora hela är bandet tämligen tråkiga.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar