fredag 28 december 2012

Sista kvällen med gänget för i år!

Rubriken är i och för sig en sanning med modifikation eftersom jag tänkte ha en sittning med en herre på söndag kväll. Det vi gör när vi träffas är något så enkelt som att lyssna på fantastisk musik. Musiken lyssnas på i listform och när kvällen var till ända hade vi lyssnat på lista nummer 40 för i år. Sammanlagt har jag bjudit diverse folk genom åren på 1055 listor sen jag började detta spektakel i januari 1986. Som vanligt när vi kommer ihop så talas det om vad som är bra och vad som är dålig musik. Jag personligen har ett visst intresse för bandet Kiss. Jon är mycket inne på gammal 70-talsmusik han också, men då är det band som Queen, Led Zeppelin och Pink Floyd som gäller. Ungtuppen heter Rasmus och han var inte ens född det år jag startade upp detta. Han är mer inne på så kallad Powermetal och band som Edguy, Nocturnal Rites, Powerwolf, Blind Guardian och allt vad de heter.

Jag har sagt att jag ska spela 2000 listor och sen ge mig, men det känns just nu som en utopi. Samtidigt kan jag vara rätt så envis när det gäller vissa saker.

Daladerby i Leksand under lördagen och det känns bra att jag inte jobbar utan kan följa matchen på plats. Dessutom kom det glada nyheter idag angående Pelle Prestberg. Han går för fullt från och med nästa vecka och håller hans höft så har vi ett skapligt "nyförvärv" nu när serien ska avgöras. En annan förhoppning är att Hanses håller i det spel han visade mot Södertälje. Han var sådär tät som han var förra säsongen och det skulle kännas toppen om man kunde få sluta oroa sig varenda gång motståndarlaget ens nosar på vår blåa linje.

Butt blir det också.

Vi säger så.

1 kommentar: