fredag 1 februari 2013

Kreator!

När jag började blogga så hade jag en liten anekdot i mitt första inlägg innehållandes en historia när jag skulle kika på White Lion på Sweden Rock och jag tänkte under tre låtar att jävlar vad tuffa White Lion blivit. Då fick jag se backdropen som sa Kreator och jag lommade iväg med svansen mellan benen till en annan scen där Mike Tramp redan hade sjungit "El Salvador" och så var den dagen förstörd. Nu har det gått några år sedan denna fadäs och blir jag inte kvar i huset jag ska bo med en 80/20 grogg så ska jag verkligen se Kreator denna gång. Det är ett band som jag blivit att uppskatta mer och mer de senaste åren och det tack vare plattan "Hordes Of Chaos". Kreator är ytterligare en fantastisk bokning till årets festival.

Suicide Terrorist (Lyssna på riffet)

Januari är avklarat i NHL och lite fantastiskt onödig statistik tänkte jag bjuda på. Ottawa har skjutit flest skott (233 stycken) och minst har Calgary skjutit (128 stycken). Det lag som fått flest skott mot sig är Dallas (239 stycken) och minst skott mot sig har Calgary (109 stycken). St Louis har vunnit skotten i sina sex matcher och Dallas har förlorat skotten i sina sju matcher under januari. St Louis har i hälften av sina matcher (tre stycken) släppt 20 eller färre skott mot sitt mål och Dallas har i tre av sina sju matcher tagit emot 40 skott eller fler. Ser man till vilka lag som haft flest tvåmålsskyttar under januari månad så har San Jose Sharks haft sex stycken varav fyra av dessa är signerade Patrick Marleau.

Ser man till lag som gör många mål så har Tampa Bay Lightning i januari presterat 5 mål eller fler i 4 av sina matcher. Och ser man tvärtom så är Florida Panthers sämst med fyra matcher där laget gjort 1 eller färre mål. Ser man till stark defensiv så har Ottawa Senators, Boston Bruins, San Jose Sharks och Edmonton Oilers i januari spelat tre matcher var där man släppt in ett eller färre mål. Den bästa "nollan" i januari är Jaroslav Halak i St. Louis som har två hållna nollor.

Januaris tre stjärnor är korade och det blev:

1. Craig Anderson (målvakt Ottawa Senators)
2. Patrick Marleau (vänsterforward San Jose Sharks)
3. Thomas Vanek (vänsterforward Buffalo Sabres)

Februari har börjat och matcherna som spelades i natt räknar jag till februari och jag såg matchen San Jose-Edmonton i morse och även om ungtupparna i Edmonton förlorade med 3-2 efter straffar så gör dom en mycket bra match där först Ryan Whitney och Ladislav Smid bjuder Sharks på två mål innan Sam Gagner och Taylor Hall ser till att matchen går till övertid och senare straffar. Det ser bra ut för Edmonton.

I övrigt så spelades åtta matcher till och Thomas Vanek blev den store målskytten med sitt hattrick i 7-4 segern för Buffalo över Boston. Jag noterar att Washington fortsätter sin kräftgång och Calle Johansson har inte fått någon drömstart på sitt nya jobb som assistant coach i Capitals. Toronto vann med 3-2 i natt. I Madison Square Garden höll Tomas Vokoun nollan när Pittsburgh vann med 3-0 över New York Rangers och Colorado körde över Calgary med 6-3 i Calgary.

De svenska målskyttarna i natt var Henrik Tallinder, New Jersey (förlust 4-5 mot New York Islanders), Patrik Berglund, St. Louis (seger 4-1 mot Columbus) och Tobias Enström, Winnipeg (förlust 3-6 mpt Florida).

Nattens tre stjärnor:

1. Thomas Vanek (Buffalo Sabres)
2. Tomas Vokoun (Pittsburgh Penguins)
3. John Mitchell (Colorado Avalanche)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar