tisdag 19 februari 2013

Five Finger Death Punch!

Det 27:e bandet som jag skriver några rader om heter Five Finger Death Punch och kommer från Los Angeles, Kalifornien. Egentligen passar detta band egentligen inte in i festivalens så kallade koncept som jag ser det med tanke på att de är lite för nya. Men om vi skiter i konceptet så tycker i alla fall jag det är bra att det bokas nyare band även om jag hellre sett band som System Of A Down eller Slipknot. Det jag vet om Five Finger Death Punch är att bandet bildades 2005 och eftersom jag är en aning konservativ när det gäller "ny" musik så blir detta troligtvis en ölpaus.

Den här ska visst vara rätt känd.

Målvakterna dominerade nattens NHL. Inte mindre än fyra av dessa målvakter höll nollan. New York Islanders-Philadelphia 0-7 (Ilya Bryzgalov), Montreal- Carolina 3-0 (Peter Budaj), Florida-Toronto 0-3 (Ben Scrivens) samt Phoenix-Calgary 4-0 (Mike Smith). Att Flyers spöar Islanders med 7-0 på bortaplan känns som ett dåligt betyg för hemmalaget. I Denver var det rena vilda västern när Colorado besegrade Nashville med 6-5. Montreal är ett av ligans formstarkaste lag just nu och nattens seger mot Carolina var lagets fjärde i rad.

Ottawa tog en mycket viktig seger borta mot New Jersey. Segern blev 2-1 efter straffar och här hittar vi nattens enda svenska målskyttar. Daniel Alfredsson kvitterade i tredje perioden och Jacob Silfverberg slog in den avgörande straffen som tog upp laget till plats 7 i den östra konferensen.

Nattens tre stjärnor:

1. Ben Scrivens (Toronto Maple Leafs)
2. Mike Smith (Phoenix Coyotes)
3. Peter Budaj (Montreal Canadiens)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar