tisdag 5 februari 2013

Leningrad Cowboys

Mitt enorma intresse för musik startade på allvar den 24 juli 1983 när jag fick låna en kassett som innehöll "Alive" med orkestern Kiss. På dessa snart 30 år har jag hört fantastiskt mycket bra musik och en del dålig också ska jag i ärlighetens namn säga. Bandet jag tänkte presentera till sommarens Sweden Rock Festival har jag faktiskt aldrig hört. Bandets namn är Leningrad Cowboys och roliga frisyrer är det enda jag vet om dessa herrar. Jag kan varken rekommendera eller be er hålla er ifrån när Leningrad Cowboys uppträder, men personligen tror jag att det blir en så kallad ölpaus detta.

Så här låter i alla fall bandet

Jag har på allvar tagit tag i att lyssna på popmusik igen och bandet som gås igenom nu heter Alan Parsons Project och det finns en del guldkorn i deras diskografi också har jag märkt. Jag brukar inte göra något halvhjärtat när det gäller musik så jag lyssnar igenom precis alla plattor som finns på Spotify och hittills så har sex plattor med Alan Parsons Project lyssnats igenom och några till ska det bli.

Edmonton har spelat hockey och denna gång blev det tredje raka förlusten. Hemma i Rexall Pace vann Vancouver med 3-2 efter förlängning och det vill sig inte riktigt just nu för Oilers. Ales Hemsky (pp) och Ryan Smyth (sh) ser till att man leder med 2-0, men man kan inte riktigt knyta till säcken. Sen blir det inte bättre av att Taylor Hall missar ett straffslag i förlängningen. Nya tag får tas mot Dallas i nästa match som spelas torsdag morgon svensk tid.

Just Dallas vann borta mot Colorado (3-2) trots att man återigen förlorar skotten. Jamie Benn gör sina två första mål för denna säsong. Anaheim ger San Jose sin första förlust under full tid när man vänder 0-1 till seger 2-1 i sista perioden. Victor Fasth vaktade Anaheims mål och enligt rapporterna gör han återigen en kanonmatch och han har definitivt tagit upp kampen med Jonas Hiller om förstaspden i Ducks.

Nattens tre stjärnor:

1. Jamie Benn (Dallas Stars)
2. Cam Ward (Carolina Hurricanes)
3. Christopher Tanev (Vancouver Canucks)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar