onsdag 13 februari 2013

At The Gates!

Det senaste tillskottet till sommarens festival är Göteborgsbandet At The Gates. I mina ögon en rätt dålig bokning, men jag vet att det finns en hel del som är insnöade på den så kallade dödsmetallen från Göteborg. I deras ögon och framförallt öron är det ingen kass bokning. Det kändes mer spännande för några år sedan när bandet återförenades för att bland annat spela på Sweden Rock. Ölpaus.

At The Gates Wacken 2008

Det var några veckor sen jag började lyssna på Alan Parsons Project och snart har jag lyssnat igenom deras diskografi som den finns på Spotify. Jag måste säga att jag är positivt överraskad för som vanligt så har man förutfattade meningar om band och Alan Parsons Project trodde jag skulle vara betydligt med "flummigt" än vad det i realiteten var. Nästa popband att ta sig an är svenska Alcazar.

Edmonton har spelat ishockey och det gick inget vidare. Dallas vann nattens drabbning med 4-1 trots att laget förlorade skotten för 12:e gången (på 13 matcher) denna säsong. Nu såg jag inte matchen, men Oilers har svårt att tillfredsställa sin hemmapublik. Som vanligt fullsatt dock och det betyder 16839 personer. En notering är att Ryan Smyth var petad och han har verkligen börjat denna säsong trögt där han tagit en hel del onödiga utvisningar. Det formstarkaste laget i ligan just nu är Vancouver som tog sin 6:e raka seger i natt mot Minnesota (2-1). Washington har börjat trampa igång också och segern mot Florida (6-5 i övertid) var lagets andra raka seger.

Nattens "nollor" var Craig Anderson i Ottawa (2-0 mot Buffalo) och Pekka Rinne i Nashville (1-0 mot San Jose). En del svenska målskyttar hade vi också. Carl Hagelin och Anton Strålman gjorde varsitt mål för New York Rangers i segern 4-3 (efter straffar) mot Boston. Erik Karlsson gjorde ett av målen för sitt Ottawa. Och i Tampa Bay gjorde Victor Hedman två av målen i förlusten (efter straffar) 3-4 mot Montreal.

Nattens tre stjärnor:

1. Craig Anderson (Ottawa Senators)
2. Pekka Rinne (Nashville Predators)
3. Jiri Tlusty (Carolina Hurricanes)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar