lördag 2 februari 2013

Candlemass!

122 dagar kvar och nu är banne mig biljetten inköpt också till sommarens stora begivenhet Sweden Rock Festival. Det blev en fyradagars och det betyder att jag kan avnjuta Candlemass som avslutar onsdagen. Jag har många starka minnen från konserter just på Sweden Rock genom åren och ett av de starkaste är när Candlemass spelade där 2005. Messiah var fortfarande kvar i bandet då och scenen var Festival Stage och tiden var eftermiddag. Jag placerade mig i gräset och sittande avnjöt jag denna konsert som var helt sjukt bra. Att höra "At The Gallows End" live slår det mesta.

Studioversionen av At The Gallows End

Leksand visade klass igen och avfärdade Troja/Ljungby med 6-2 på bortaplan. Hemmasupportrarna har visat en viss bitterhet mot domare och även Leksands IF. Det är knappast Leksands fel dock att man varit tvungen att sälja undan spelare. Frågan är hur länge detta ska hålla i sig och då menar jag det oerhört stabila spel som Leksands IF visat upp under hela säsongen. Många fans börjar prata avancemang nu, men det är spelmässigt en kvalserie mellan där laget är nu och elitserien. Dessutom är klubben under rekonstruktion och det tas beslut huruvida denna rekonstruktion ska godkännas den 14 februari.

Tampa Bay Lightning fortsätter att göra mycket mål i NHL-hockeyn och 8-3 i natt mot Winnipeg gör att laget gjort 37 mål på 7 matcher och det är flest i ligan. Dessutom toppar laget Eastern Conference just nu. Carolina gjorde 1 mål mot Ottawa, men det räckte till seger eftersom Dan Ellis höll nollan. Nattens store dominant var Henrik Zetterberg som svarade för 3 mål och 2 assist i 5-3 segern mot St. Louis. Och när det gäller övriga svenskar så gjorde Nicklas Bäckström 1 mål för Washington när laget vann  mot Philadelphia (3-2). Tobias Enström svarade för ett mål i Winnipegs förlust mot Tampa Bay. Vancouver vann med 2-1 efter straffar mot Chicago och Alexander Edler gjorde Vancouvers spelmål. Och slutligen så gjorde Jonathan Ericsson (Detroit) och Patrik Berglund (St. Louis) varsitt mål i matchen som Henrik Zetterberg tokdominerade.

Nattens tre stjärnor:

1. Henrik Zetterberg (Detroit Red Wings)
2. Dan Ellis (Carolina Hurricanes)
3. Cory Conacher (Tampa Bay Lightning)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar