onsdag 27 februari 2013

Manilla Road!

Ett av de mest obskyra banden som är bokade till sommarens Sweden Rock är Manilla Road som jag faktiskt aldrig hört. Jag läser mig till på wikipedia att bandet bildades redan 1977 och att bandet säppt massor med plattor genom åren. Det känns som att jag i alla fall ska ge bandet en chans om jag är i närheten.

Så här låter bandet

New York Rangers har fortsatt problem i NHL. Förlust i natt i MSG mot Winnipeg med 3-4 och det är tungt. Det är i och för sig endast en poäng upp till Tampa Bay på den sista slutspelsplatsen i Eastern Conference, men två raka förluster för Rangers är facit just nu. Det går desto bättre för Boston som åkte till Long Island, mötte New York Islanders och vann sin fjärde raka match. Slutresultatet blev 4-1. I Washington är Braden Holtby het och han kan nog numer kallas för Capitals förstemålvakt. Nattens match hemma mot Carolina slutade 3-0 och Holtby tog 33 skott.

Tomas Kopecky hade bra utdelning med ett hattrick i 6-4 segern för sitt Florida mot Pittsburgh. Svenska målskyttar under natten var Anton Strålman som gjorde ett i Rangers förlust mot Winnipeg. Nicklas Bäckström gjorde ett av målen för sitt Washington och i Columbus avgjorde Loui Eriksson för sitt Dallas i förlängningen. Matchen slutade 5-4. Sist men inte minst så blev även Henrik Sedin målskytt för sitt Vancouver. Matchen mot Phoenix förlorades dock med 2-4.

Nattens tre stjärnor:

1. Tomas Kopecky (Florida Panthers)
2. Braden Holtby (Washington Capitals)
3. Evander Kane (Winnipeg Jets)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar