onsdag 20 februari 2013

Witchcraft!

Eftersom jag började gå igenom banden som ska spela på årets Sweden Rock Festival så är det lika bra att köra tills samtliga är genomgångna. Witchcraft är ett svenskt band som har Örebro som hemstad och det jag hört av detta band är okej. Bandet hyllas lite överallt och sett till det så borde jag fördjupa mig mer kring detta band. Tyvärr så har dygnet enbart 24 timmar och det finns så otroligt mycket musik som i mina öron prioriteras före Witchcraft, men en vacker dag ska även dessa herrar få sin beskärda del av Hagbergs lyssnande.Vilken dag bandet kommer att spela vet jag i detta nu inte, men risken är stor att jag inte kommer att vara på plats.

Så här låter bandet

Jag hade en oroande känsla i kroppen inför matchen mot Djurgården på Hovet. Dels så har Djurgården visat fin form på sistone och jag hade på känn att det för första gången denna säsong skulle bli två förluster i rad. Efter två perioder såg det inte så bra ut resultatmässigt (0-1), men spelmässigt så gjorde Leksand en sjukt mycket bättre match än den senast på Hovet när man torskade med 2-6. Sen blir det som en explosion i tredje när först Mark Hurtubise kvitterar och Jacob Blomqvist en minut och fem sekunder senare gör 2-1 och chockar Hovet. Djurgården försöker, men Leksand är fantastiskt starka i tredje perioderna så att det hela slutar med Kevin Kapstad skickar  in pucken i öppen kasse med 33 sekunder kvar är helt i sin ordning.

En anledning att få igång Erik Hanses hette det när Oscar Alsenfelt lånades in i tre matcher i vintras. Nu kan jag sätta en månadslön på att han INTE är inlånad som någon backup. Tommy Salo vet precis vad Oscar kan och i kväll var han riktigt, riktigt bra. Statistiken för honom är sex spelade matcher och sex vunna matcher. Kan han spika igen som han gjorde för Växjö det året dom klev upp i elitserien så blir det här hur bra som helst. Det är garanterat det Tommy Salo tror i alla fall.

Mitt lag på andra sidan pölen heter Edmonton och där gick det inte lika bra. Los Angeles Kings vann i Edmonton med 3-1 efter att två gamla Oilersspelare (Colin Fraser och Jarret Stoll) gjort mål. Det stora som hänt i NHL är dock det faktum att Lindy Ruff fått sparken som coach i Buffalo Sabres. Beskedet kom efter att laget förlorat hemma mot Winnipeg med 1-2. Lindy Ruff hade varit headcoach för Sabres sen säsongen 97/98. Ny coach blir Ron Rolston. Ottawa som tappade Erik Karlsson på grund av skada för några dagar sedan fortsätter att spela bra hemma och målvakten Craig Anderson har startat säsongen strålande. I natt besegrades New York Islanders med 3-1. Det andra laget från New York (Rangers) har fortsatt problem och förlorade hemma mot Montreal med 1-3. Ett lag som inte har några problem är Chicago Black Hawks som tangerade ett rekord som Anaheim innehar. Det är nämligen så att när laget i natt besegrade Vancouver med 4-3 efter straffar så var det 16:e matchen i rad som laget plockade poäng. Chicago har ännu inte förlorat efter ordinarie tid.

Svenska målskyttar denna natt var Anton Strålman (New York Rangers) i förlusten 1-3 mot Montreal. Patrik Berglund gjorde målet för St. Louis i förlusten 1-2 mot San Jose. Daniel Sedin och Alexander Edler gjorde varsitt mål för Vancouver i förlusten mot Chicago (3-4 efter straffar).

Nattens tre stjärnor:

1. Marian Hossa (Chicago Black Hawks)
2. Shea Weber (Nashville Predators)
3. Benoit Pouilot (Tampa Bay Lightning)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar