tisdag 12 februari 2013

Sweet!

Andy Scott har levt med sitt Sweet i många år nu och det är faktiskt till och med så att bandet uppträtt i den fantastiska folkparken i Grängesberg. Till sommaren är det dock Sweden Rock som gäller och att avnjuta Sweet onsdagen den 5 juni med en kall bärs i näven kan bli rätt så bra. Nu känner jag mig själv rätt bra så det där med att sitta här och bestämma att jag ska se Sweet den 5 juni känns lite farligt. Det mest troliga är att jag sitter kvar i huset jag ska bo i detta år och snackar en massa strunt och sen har klockan passerat midnatt och inte ett band sågs under onsdagen :)

Klassisk låt

Tisdagskvällen spenderades till viss del i Solgärdets samlingssal här i byn. Vi som bor i Sunnansjö var kallade till så kallat dialogmöte av politikerna i kommunen. Mötet skulle handla om förskolan som brann ner i oktober förra året och det fanns två stycken förslag som skulle diskuteras. Dels att låta barnen vara kvar på Solgärdet där dom huserat de senaste fyra månaderna och då i såna fall göra en ombyggnad av befintliga lokaler. Det andra förslaget är att bygga ny förskola i anslutning till skolan. Att politikerna redan bestämt vad dom vill märktes redan från början och då blir vi lite aviga i den här byn (vi har nämligen stridit mot kommunen tidigare angående ett hot om nedläggning av skolan).

Jag har lärt mig ett nytt ord denna kväll. Detta ord är "Erfarenhetssiffror" och det var dessa siffror som presenterades för oss var det skulle hamna rent kostnadsmässigt för en nybyggnad vs en ombyggnad. Man kan fråga sig om dessa siffror enbart är gripna ur luften för det fanns inte tillstymmelse till förståelse när byborna började prata om kalkyler, offerter, kvadratmeter/barn osv osv osv. Vi satte oss ner och startade en arbetsgrupp direkt och det bestämdes också att vi ska träffa de ansvariga politikerna en gång till och då kräver vi att få se riktiga kalkyler och uträkningar. Jag kan lova att vi i vår arbetsgrupp då har arbetat fram både siffror, kalkyler, historik, prognoser och allt vad som finns att tillgå. Vi går till kamp återigen och jag lovar att jag aldrig ska bli moderat.

En hel del intressanta resultat hämtas från nattens NHL. Toronto går som tåget och Phildelphia betvingades med 5-2 i Air Canada Center. Columbus krossade San Jose på hemmaplan med 6-2 och det har runnit ner en hel del grus i Sharks maskineri just nu. St. Louis som startade säsongen förtroendeingivande förlorade hemma mot Los Angeles med 1-4 och numer är laget nerputtat till en 8:e plats. Minnesota tog säsongens första bortaseger när man efter straffar betvingade Calgary med 2-1.

Två svenskar hamnade i målprotokollet under natten och det var Alexander Steen som gjorde St. Louis Blues enda mål mot Los Angeles. Sen så gjorde Oliver Ekman-Larsson ett mål när Phoenix vann borta mot Colorado med 3-2 efter förlängning.

Nattens tre stjärnor:

1. Jiri Tlusty (Carolina Hurricanes)
2. Shane Doan (Phoenix Coyotes)
3. Ben Scrivens (Toronto Maple Leafs)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar