måndag 4 februari 2013

Doro!

Nedräkningen fortsätter och jag presenterar fortsatt artisterna till sommarens Sweden Rock Festival. På kukhjälmens tid (2002) spelade Doro på festivalen och jag kommer ihåg att jag under hennes spelning satt i gräset och drack öl när Blekinge Läns Tidning (tror jag den hette) kom och ställde frågor om min huvudbonad. Hon var jättenyfiken på mig och jag kan säga att jag var inte ett dugg nyfiken på henne så om hon fick något vettigt ur mig som kunde tryckas i tidningen har jag ingen aning om. Till sommaren är det dags för Doro igen att besöka festivalen och även om hon aldrig släppt någon platta som är helgjuten rakt igenom så är hon helt klart lyssningsbar. Men jag antar att det som vanligt blir de gamla pärlorna "All We Are" och "I Rule The Ruins" från tiden med Warlock som kommer att bjuda på mest jubel och fantastisk allsång. jag rekommenderar i alla fall Doro på sommarens festival.

Detta är ren jävla gåshud

De svenska hockeyserierna har tagit landslagsuppehåll, men uppe i Skellefteå släpptes tidigare idag bomben att man sparkar tränaren Anders Forsberg med omedelbar verkan. Anledningen är väldigt simpel. Forsberg har förhandlat med ny klubb och även gjort klart inför nästa säsong så i min lilla hockeyvärld gör Skellefteå helt rätt. Varför i hela fridens namn ska han stå i båset och coacha ett lag som han för några dagar talat om för att han gjort klart med ny klubb till nästa säsong? Skellefteå är modiga som gör det och sättet dom gör det på markerar klart och tydligt att det inte finns någon accepstans för detta beteende. Bert Robertsson och Stefan Klockare tar över och Skellefteå kan mycket väl stå där med SM-bucklan när det är klart. Och då ska Anders Forsberg naturligtvis ha stor cred för det jobb han gjort med laget de senaste säsongerna. För övrigt så kan jag sätta en trisslott på att Forsberg tränar Modo kommande säsong.

Senaste matcherna i NHL spelades under söndagskvällen och Johan Hedberg visade att gammal är äldst när han stod för sin 22:a nolla i NHL när New York Islanders besegrades med 3-0 på bortaplan. Att New Jersey Devils har ligans äldsta målvaktspar spelar ingen roll. Det blev final förra sommaren och Devils kan gå långt även denna korta säsong. Gårdagskvällens man i NHL var dock inte Johan Hedberg utan Chris Kunitz som nätade 4 gånger när Pittsburgh bortabesegrade Washington med 6-3. Kräftgången fortsätter därmed för Capitals och laget parkerar sist i Eastern Conference just nu med 5 poäng på nio spelade matcher.

Matcherna under söndagskvällen var endast fyra till antalet och för de svenska spelarna blev det ett mål för Jacob Silfverberg i Ottawas förlust (1-2) mot Montreal.

Januari månads rookie är korad och det blev Vladimir Tarasenko (St. Louis) som har presterat 9 poäng (5 mål + 4 assist) på sina 7 första matcher i NHL.

Söndagskvällens tre stjärnor:

1. Chris Kunitz (Pittsburgh Penguins)
2. Johan Hedberg (New Jersey Devils)
3. Steve Bernier (New Jersey Devils)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar