måndag 18 februari 2013

Rick Springfield!

Rick Springfield är bokad till Sweden Rock och andelen nöjda är fler än andelen besvikna. Själv är jag någonstans i mitten skulle jag tro. Jag såg inte hans spelning för ett par år sedan av den enkla anledningen att jag inte var på plats. Och på platta har jag inte hört överdrivet mycket med Rick. "Rock Of Life" är hur som helst en fantastisk låt och jag får väl helt enkelt ge karln en chans. Det är några månader kvar till festivalen tar sin början så någon mer låt än "Rock Of Life" borde jag hinna med.

Rock Of Life

Oj vad det spetsar till sig i hockeyallsvenskan och Leksand har verkligen chansen att ställa till lite oreda kring fjärdeplatsen. BIK Karlskoga har just nu 87p och jagas av Västerås (86p) och Djurgården (86p). Även Örebro (80p) har chansen för det är trots allt fem omgångar kvar. Leksand har att möta Djurgården, Västerås och Örebro i sina tre kommande matcher och det finns chans att dels säkra seriesegern och dessutom kanske skjuta något av dessa lag till förkvalet definitivt. Det bästa vore om det kunde bli tre poäng mot Djurgården för jag känner att det laget kan bli livsfarliga i kvalserien om de går direkt dit.

Det spelades sju matcher natten till måndagen borta i nordamerika och Washington som varit lite på gång förlorade en otroligt viktig match borta mot New York Rangers. Washington är sist i Eastern Conference och avståndet upp till plats 8 som just nu innehas av New York Rangers är sex poäng. Och jag kan garantera att sex poäng i årets korta serie är tungt att ta ikapp. Pittsburgh och Boston som leder konferensen vann båda och det handlade om bortamatcher. Pittsburgh slog tillbaka Buffalo med 4-3 och Boston åkte till Winnipeg och vann med 3-2. Nattens svängigaste match spelades i Dallas där bortalaget Calgary till slut kunde vinna med 4-3 efter periodsiffrorna 0-1,3-0,0-3.

Svenska målskyttar hittar vi några stycken. Carl Hagelin gjorde ett av målen för Rangers i segern med 2-1 över Washington och i Vancouver gjorde Henrik Sedin ett mål för hemmalaget samtidigt som Patrik Berglund gjorde ett mål för St. Louis. Matchen vann Blues med 4-3 efter straffar.

Nattens tre stjärnor:

1. Pascal Dupuis (Pittsburgh Penguins)
2. Duncan Keith (Chicago Black Hawks)
3. Henrik Sedin (Vancouver Canucks)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar