torsdag 31 januari 2013

Skid Row!

1989 kom Mötley Crüe till Sverige för att spela på Hovet i Stockholm. Bandet hade precis släppt plattan "Dr. Feelgood" och spelningen var sjukt bra och jag räknar den fortfarande bland topp tre av konserter jag sett genom åren. Förband var Skid Row som då var ett kaxigt band från Usa med en nysläppt debutplatta som banne mig är bland de bästa debuter som jag hört. Sångare då var Sebastian Bach och med låtar som "Youth Gone Wild", "18 And Life" och "I Remember You" blev bandet direkt bland de största i framförallt Usa. Mycket har hänt sen Skid Row släppte debuten 1989 och när de står på svensk mark igen till sommaren i Norje så är Sebastian Bach borta sen länge och sångaren i bandet heter nu Johnny Solinger. Detta kommer dock inte att hindra från att det blir allsång till sommaren.

Skid Row- Slave To The Grind

I går skrev jag några rader om Felix som skulle åka till Leksand på ishockey samma dag som han fyllde åtta år. Hur gick det undrar ni kanske. Det gick hur bra som helst. Det började med mat på restaurang och presenter från Leksands IF. Mitt under match fick han tummen upp från Pär Edblom som också fyllde år under torsdagen och efter match fick Felix hämta Filip Forsbergs trasiga klubba alldeles själv i Leksands bås. Och som inte det vore nog så tog materialförvaltare Johan Bonde med sig Pär Edblom efter matchen för att träffa enbart Felix. För en åttaåring är detta hur stort som helst och jag sitter här och ryser över att såna här saker händer.

Till sist ska vi inte glömma att Felix ringde mig från bilen och levererade matchrapport eftersom jag jobbat till sju och följt matchen hemifrån. Jag kan även nämna att Leksand vann med 3-2 och tog därmed sin åttonde raka seger.

I somras så valde Edmonton ryssen Nail Yakupov som nummer ett i draften och det har börjat betala av sig redan. Devan Dubnyk var 19 sekunder från att få hålla nollan borta mot Phoenix, men kvitteringen från Phoenix kom då. Sen fick Oilers ett PP i övertiden och Yakupov höll sig framme och avgjorde matchen på volley. Bra start på denna säsong med fyra segrar på sex matcher. Om några timmar blir det dock häcken full för då väntar San Jose Sharks på bortaplan och det är inte lätt. I övrigt så förlorade Chicago sin första match för säsongen när man åkte dit på straffar mot Minnesota (2-3). Ottawa körde över Montreal med 5-1 och där gjorde Mika Zibanejad sitt första NHL-mål. Daniel Alfredsson gjorde också mål och det var hans första för i år. Sist men inte minst så visade Roberto Luongo att han fortfarande kan. Han nollade Avalanche i Vancouvers 3-0 seger.

Nattens tre stjärnor:

1. Roberto Luongo (Vancouver Canucks)
2. Craig Anderson (Ottawa Senators)
3. Devan Dubnyk (Edmonton Oilers)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar