tisdag 29 januari 2013

UFO!

Desto mer jag sitter här och funderar desto bättre ser årets lineup ut när det gäller Sweden Rock. Nästa band som jag skriver några rader om heter UFO och är ett megaklassiskt band från England. De flesta hårdrockare har hört UFO utan att tänka på det eftersom Iron Maiden alltid har deras "Doctor Doctor" i högtalarna innan de kör sitt intro och startar sina konserter. Mitt första möte med UFO är inte någon av deras klassiker som "We Belong To The Night", "Lights Out", "Too Hot To Handle" eller "The Wild, The Willing & The Innocent". I stället var det Pär Fontander som i sitt fantastiska radioprogram Rockbox spelade låten "Heaven's Gate". Jag föll som en fura för denna låt som jag fortfarande tycker är deras finaste pärla. Tyvärr är chansen obefintlig att jag får uppleva den i sommar, men det kan bli riktigt bra ändå.

Här är pärlan

Leksand har besökt Småland och besegrat Tingsryd med 3-1. Djurgården tappar samtidigt poäng mot Södertälje och avståndet till plats 4 är nu hela 19 poäng. Djurgården däremot får det bökigt för nu är det 7 blytunga poäng upp till plats 3.

I nattens NHL gjorde ingen svensk mål. Edmonton visade upp ett grymt PP i segermatchen mot Colorado (seger 4-1) där samtliga mål gjordes i den spelformen. Jordan Eberle gjorde ett av målen och han kommer definitivt att göra fler än 50 mål någon säsong i framtiden när det blir spel med normala 82 omgångar. Den som utmärkte sig mest annars under natten var Phoenixs målvakt Chad Johnson som nollade Nashville inför ynka 8581 åskådare.

Nattens tre stjärnor:

1. Chad Johnson (Phoenix Coyotes)
2. Zdeno Chara (Boston Bruins)
3. Keith Yandle (Phoenix Coyotes)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar