lördag 12 januari 2013

Hårdrock!

Har precis börjat lyssna igenom hårdrocksplattor släppta 2012 och jag funderar ibland om jag är normal. Att sitta vid datorn med ett linjerat kollegieblock bredvid sig där jag betygsätter låt för låt är nörderi på hög nivå. Detta är dock det roligaste jag vet och jag har under de senaste åren blivit varse att jag är faktiskt inte ensam om denna oerhörda passion för musik. Det jag lyssnar på just nu är Absorbing The Pain och deras platta "Heads Up". När det är dags att summera 2012 så kommer detta band från Örnsköldsvik inte ha något med toppstriden att göra. När jag är klar framåt våren så ska jag lista för er hur det blev.

Det såg fortsatt stabilt ut för Leksand i går och tre raka segrar mot Örebro ser bra ut. Raffl fortsätter att vara hetast av alla spelarna i serien och Hanses har hittat in i det hela igen. Pelle Prestberg gjorde comeback och matchades rätt så sparsamt tillsammans med Johan Ryno och Mark Hurtubise. Enligt Pelle så kändes det bra och det är bara att hoppas att det uttalandet inte enbart är spel för galleriet för en Prestberg i form lagom till kvalserien börjar kan vara skillnaden på vilken serie Leksands IF spelar nästa säsong.

På den norra stranden är det inte lika muntert. Mora torskar återigen hemma och publiken sviker. Hade inte Kopitar och Ryan spelat de matcher de gjorde så hade Mora nu definitivt varit inblandat i striden för att undvika kval till division ett. Nu ligger man i stället sjua, men det kommer bli fullt upp att hålla Örebro och Oskarshamn bakom sig.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar