onsdag 30 januari 2013

Amon Amarth!

En festival med fler än 70 band så är det helt omöjligt att man kan få sitt lystmäte uppfyllt till 100%. Ett av banden i sommar är svenska Amon Amarth som jag i ärlighetens namn inte hört mycket med, men jag kan säga att det jag hört inte heller gett någon mersmak. Jag vet att det finns massor med andra som är nöjda med denna bokning och jag gläds naturligtvis med dessa människor. Själv kommer jag att tillbringa tiden när Amon Amarth spelar i något öltält lämpligtvis.

Så här låter bandet.

Det har blivit torsdag och Felix Wärme fyller åtta år idag. Pär Edblom i Leksand fyller också år denna torsdag och förhoppningsvis så kommer dessa herrar att stöta på varandra i Tegera Arena i kväll. Själv jobbar jag till klockan 19:00 så jag får sitta hemma i Sunnansjö och hoppas att klacken tar sitt ansvar och sjunger "Ja må du leva" för Edblom. I såna fall så kommer en åttaåring också att ta åt sig pyttelite av den sången och han kommer att bli stolt, så stolt.

Mika Zibanejad blev förste stjärna i nattens match mot Washington. Mika spelar i Ottawa och segersiffrorna blev 3-2 efter att Ottawa legat under med 0-2. Washington Capitals kräftgång fortsätter och efter sex matcher så är endast Folrida efter laget i Eastern Conference. Detta Florida som förlorade sin femte raka match i natt (Tampa Bay borta 2-5) är en liten gåta för talangen finns definitivt. Fem raka förluster har inget lag råd med denna korta säsong utan det måste börja vinnas matcher för Florida snart för annars är denna säsong körd redan.

I den andra konferensen så vann San Jose Sharks sin sjätte raka seger (Anaheim hemma 3-2 efter straffar). Förutom Sharks så är också Chicago Black Hawks perfekta hittills med sex raka segrar. I Western Conference är det Dallas som just nu går lite kräftgång med tre raka förluster. Förlust borta mot Detroit med 1-4 blev det i natt och där gjorde Louie Eriksson (Dallas) och Henrik Zetterberg (Detroit) varsitt mål. Dessa båda herrar var de enda svenska målskyttarna. Cody Franson (Toronto) som spelade med Brynäs under lockouten gjorde ett mål i Maple Leafs seger (4-3) över Buffalo Sabres.

Edmonton spelar i Phoenix natten mot torsdag och förhoppningen är att det ska gå att bryta trenden att endast vinna varannan match. Jag hörde av en vän på facebook att Edmonton visst jagar Ottawas målvakt Ben Bishop och då är min tanke direkt att jag hoppas att det är som ersättare för Nikolai Khabibulin. Devan Dubnyk känns som det naturliga valet som förstemålvakt och varför gå in där och börja peta nu. Khabibulin däremot är skadad och han är knappast någon ungdom längre.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar