fredag 29 april 2011

Tvätta bilen!

Ishockey-VM startar idag och spelplatsen är Slovakien. Ryssland förlorar mot Tyskland med 0-2 och det är naturligtvis en jätteskräll. Kanada har häcken full med Vitryssland och leder "endast" med 2-1 efter två perioder. Hemmanationen Slovakien har efter 2 perioder 1-1 mot Slovenien. Precis som vanligt har de stora jättarna problem i turneringens inledning. Det som alla vet är att när det hela ska summeras så är det i vilket fall dessa jättar som tagit sig till kvarts/semifinal.

Borta i Nordamerika har kvartsfinalerna tagit sin början och där har Vancouver vunnit match 1 mot Nashville med 1-0. Jag tror inte Vancouver kommer att räcka hela vägen sen om det är ett önsketänkande eller inte kan jag inte svara på. Jag har tippat Washington som slutsegrare så jag får helt enkelt hålla fast vid det tipset. Mitt lag Edmonton Oilers har spelat färdigt för längesen och det man kan läsa nu är att dom skrivit 3-årskontrakt med Anton Lander som spelat i Timrå. Han får dessutom en maxlön för rookies och det är enligt experterna unikt för en kille som gick i 2:a draftrundan.

Idag har min yngste son åkt hem till sin mamma och det är trist. Den äldste har tvättat min bil och vad jag förstår så ska det inte vara en massa ränder på sidorna av bilen när den är nytvättad :). Han kanske hade bråttom vad vet jag. Det jag vet är att nästa gång han ska tvätta bilen så ska jag vara med och övervaka med piska och spikklubba :)

Lite fredagsmys ska väl hinnas med också och jag har tagit för vana att varje fredag länka till en hångellåt eller en "känna på fittan låt" som en kompis till mig brukar uttrycka sig. Eftersom jag igår talade mig varm om Before The Dawn med Judas Priest så bjuder jag på den http://open.spotify.com/track/29KPwkhfGpRkrL57TmFbDE

I morgon är det sista april och då blir det fest i Falun. Har ni tur så får jag tag på en dator och bloggar lite grann på fyllan.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar