fredag 22 april 2011

Långfredag!

Eftersom det är påsk så kan man diskutera kyrkan utan att bli hängd. Facebook är ett fantastiskt ställe på alla sätt och vis och för några veckor sen blev det diskussion om att gå ur Svenska kyrkan eller inte. Jag kommer inte att gå ur Svenska kyrkan av den anledningen att jag betalar gärna in kyrkoskatten så det finns pengar att restaurera och hålla våra kyrkor vackra även i fortsättningen. Jag kallar mig inte kristen, men jag tycker kyrkorna som byggnader är oerhört fascinerande. Jag är väldigt sällan in i en kyrka, men kan däremot strosa utanför en kyrka långa stunder och bara titta och förundras över hur fan dom bar sig åt när dom byggde kyrkorna.

Naturligtvis så var ett av skälen att gå ur det att man sparar pengar, men det är fan bara skitsnack så länge man inte lägger undan den exakta summan varje månad som gick till kyrkoskatten. Ett annat fantastiskt skäl att gå ur var det att man inte ska betala pengar till en sekt som tillber en sagofigur. Jag har aldrig sett den Svenska kyrkan som en sekt. Det bästa jag fick mig till livs var dock att jag gillade förtryck och att vi skulle passa oss så vi inte fick ett Scientologsamhälle i Sverige om 2000 år för att Johan Hagberg var med i Svenska kyrkan år 2011.

Jag säger absolut inget om man vill gå ur Svenska kyrkan, men dom som gått ur ska fan inte pracka på mig en massa jävla skitsnack för att jag ska gå ur. Det är helt enkelt bara att acceptera att vi är olika.

Nu när vi fått detta på pränt så är det väl dags att länka till fredagens myspyslåt. Denna vecka är det en relativt ny låt med Europe http://open.spotify.com/track/6ppmOGdM7Sn5oIvJSy7X4A

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar