måndag 4 april 2011

Fotboll!!!

Man har precis accepterat att favoritlagen (Leksands IF, Edmonton Oilers och Liverpool) har gjort usla säsonger när det är dags att börja hetsa igen. Jag pratar om Allsvenskan i fotboll som har startat i helgen och just nu spelar mitt lag AIK derby mot Djurgården och ställningen är 0-0. I bland funderar jag varför man utsätter sig för att må dåligt, sova uselt, fundera i massor kring laget osv osv osv......

Sen när jag funderat färdigt så är det glädjen man känner efter en framgång som gör att man tillåter sig att må dåligt över att lagen underpresterar. Min senaste framgång var när AIK vann SM-guld i fotboll 2009 och Daniel Tjernström avgjorde i sista matchen mot IFK Göteborg. Det var ren och pur glädje och just då kan jag garantera att jag mådde inte dåligt, sov inte dåligt och det enda jag funderade kring laget var hur jävla bra dom varit en hel säsong.

Nu har jag inga jätteförhoppningar på AIK denna säsong utan förhoppningen är mer att balansen i laget stabiliserats efter förra säsongens baksmälla. En topp 5 placering skulle göra mig mer än nöjd när vi summerar det hela i höst.


Jag satt och funderade på jobbet idag kring mänsklighetens otroliga dumhet. Om vi börjar med pastor Terry Jones i Florida som bränt muslimernas heliga skrift koranen. Varför ska man hälla mer bensin på brasan som redan brinner för fullt i Arabländerna med omnejd? Min åsikt är att denne man är skapligt dum i huvudet.

Detsamma gäller den person i Malmö som påstår att hans inlandstaipan är på rymmen. För det första så tappar man inte bort en orm och för det andra så tappar man ABSOLUT INTE bort en inlandstaipan. Det handlar nämligen om världens giftigaste landsorm. Om det nu är ett skämt så är det en oerhört sjuk människa som hittat på det.

Det tredje som slog mig är Stenungsunds kommun som bestämt sig för att dom ska dra en väg till ett industriområde över Sven-Olovs Molins tomt. Kommunen tycker också att han ska betala 2,4 miljoner för vägen eftersom dom tycker att han kommer att få nytta av den.

Människor är dumma i huvudet. Det är dagens enkla sanning.

I morgon recenserar jag senaste plattan med Bloodbound.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar