onsdag 13 april 2011

Musik!

Främmande har man haft idag av Jocke och Rasmus och vi har ägnat kvällen åt att lyssna på musik. Frågan är om det egentligen finns något som är bättre än att spisa hårdrock tillsammans med goda vänner. Sen att vi inte har samma syn på musiken är en annan sak, men det är det som är charmen med att lyssna på musik. Tänk vad trist det skulle vara om alla tyckte om samma musik.

Jocke tex går igång stenhårt om han får höra Misfits och Rasmus tycke om Misfits är att det är ett mediokert punkband. Jag tycker Kiss är världens bästa band och Jocke tycker att några av de fånigaste låtarna som gjorts är med just Kiss. Rasmus gillar Power Metal och det gör jag också ibland och i måttliga mängder. Vi kompletterade varandra i kväll tycker jag så detta måste vi göra om.

Tonåringen åker till sin mamma på fredag, men redan i dag lämnade han Sunnansjö för att tillbringa ett par dagar hos flickvännen i Borlänge. Det kommer att bli tomt kommande vecka, men jag antar att det blir full fart när han kommer nästa torsdag för då är även hans bror med.

I morgon ser jag tillbaka i hårdrockshistorien och ger min syn på plattan "Power & The Glory" med Saxon.

Vi säger så.

1 kommentar: