torsdag 21 april 2011

Torsdagsklassiker Del 6!

Påsken har så sakta rullat igång. I dag har vi haft årets näst bästa dag försäljningsmässigt. Det är endast dagen före midsommarafton som spöar skärtorsdagen i omsättning. Mycket folk betyder lite mer stress än vanligt, men framförallt så går dagarna fort när man har mycket att göra.

Christer Olsson tar över som huvudtränare i Leksand och Niklas Eriksson tar ett steg tillbaka och blir assisterande. Frågar man mig så är detta ett högst naturligt steg att ta med tanke på att Christer är den som är den mest pådrivande i båset under matcherna och garanterat den som hörs mest vid tex time-outer. Inget ont om Niklas, men känslan jag har är att han är för snäll. Dessutom så tillkommer ytterligare en tränare i form av Andreas Appelgren som tränat Mariestad tidigare. Tre röster i Leksands bås till hösten där Christer Olsson har sista ordet i allt som rör spelet.

Torsdagsklassiker denna vecka är tredje plattan med det engelska bandet Def Leppard. Plattan "Pyromania" släpptes den 20 januari 1983 och nådde plats 2 på den amerikanska billboardlistan. Mitt första möte med detta band var låten "Billy's Gotta Gun" som avslutar plattan. En fantastisk låt från en platta som kunde varit lika perfekt som sin efterföljare om det inte varit för vissa låtar. Mitt handikapp (om man kan kalla det så) är att jag ibland har väldigt svårt för de så kallade hitlåtarna. På "Pyromania" så finns det två låtar som båda släpptes som singel. Dels "Photograph" och dels "Rock Of Ages". Jag tycker detta är plattans två svagaste låtar och hur dom kunde släppas på singel är för mig en gåta. Det resterande materialet är i mångt och mycket klockrent med "Billy's Got A Gun" och "Foolin'" som de största utstickarna. Även "Stagefright", "Too Late For Love" och "Die Hard The Hunter" håller fruktansvärt hög klass. Synd att singellåtarna drar ner betyget en aning, men 7,80 är inte fy skam och där hamnar betyget på denna platta.

Def Leppard- Pyromania
1. Rock Rock (Till You Drop)
2. Photograph
3. Stagefright
4. Too Late For Love
5. Die Hard The Hunter
6. Foolin'
7. Rock Of Ages
8. Comin' Under Fire
9. Action! Not Words
10. Billy's Got A Gun

AIK- IFK Göteborg 2-0 SÅ JÄVLA ENKELT!!!

Vi säger så.

2 kommentarer:

  1. Min bedömning kring def leppard plattan är helt annorlunda...men det tar vi när vi ses nån gång :)

    SvaraRadera
  2. Första gången jag lyckades känna igen en låt med Def leppard satt jag i en taxi på Manhattan. Också ett musikaliskt minne. ;)

    SvaraRadera