måndag 11 april 2011

Rakade tonåringar!

Nu ska vi se hur vi ska börja. Mitt problem för dagen är att jag igår satt på facebook och chattade (tjattrade som döttrarna säger) med min äldste son som då skrev att han skulle raka sig på huvudet. Jag säger nej och han frågar varför. Jag svarar att han blir och se för jävlig ut och han säger då att han ska göra det i alla fall. Han rakade naturligtvis av sig håret och jag är inte helt nöjd med det eftersom det finns något som kallas för respekt. Känner jag mig själv så kommer det inte att bli alltför allvarliga repressalier över detta, MEN det kommer att dyka upp någon form av situation i framtiden där sonen gärna vill göra nåt och då refererar jag till detta och så får han vackert stanna hemma. Är jag elak nu? Eller är det okej att mitt nej inte var något värt?

Arbetsdagen blev längre än vad som stod skrivet i schemat, men när arbetskamrater inte mår bra på grund av tråkiga händelser så spelar en förlängd arbetsdag ingen större roll. Jag fick då den stora äran att höra några till kunder fråga efter sina trisslotter med vinst :).

Brage förlorade och det känns rätt så bra.

I morgon recenserar jag senaste plattan med Bullet.

Vi säger så. 

2 kommentarer:

  1. Det är banne mig inte helt enkelt att vara tonårsförälder. Som jag ser det ska man välja sina strider. Är detta viktigt för dig ska du naturligtvis markera det för killen. Jag antar att du förvarnat honom om att detta kommer att ligga honom i fatet?

    SvaraRadera
  2. Så viktigt är det inte Magda. Däremot kommer vi att ha en diskussion angående respekt.

    SvaraRadera