tisdag 12 april 2011

Trötta tonåringar!

En mycket viktig pusselbit lades idag till lagbygget 2011/12. Gabriel Karlsson tackade nej till HV71 och valde att skriva på för Leksand. Välkommen hem Gabbe.

Klart blev det också med den österrikiska forwarden Michel Raffl som närmast kommer Villacher i den Österrikiska ligan. 132 poäng på 229 matcher är inte kattskit när det gäller statistiken för denna 22-åring. Det kommer att hända mer spännande saker kring laget de kommande veckorna.

Leksands IF i all ära och den ungdomliga entusiasmen i laget just nu känns spännande. Lika spännande är det att ha tonårsbarn. Jag berättade i går om bristen på respekt när Simon rakat skallen trots att jag inte tyckte han skulle göra det. I morse var det dags för nästa fantastiska fadäs. Jag väcker honom 06:00 och bussen går klockan 06:36. Gott om tid med andra ord, men inte tillräckligt för bussen missas naturligtvis. Nu hör det till saken att han hade sånt flyt att när han går till nästa buss så träffar han en kompis som ska till Borlänge och då tar Simon med sig i bilen. Därför så kommer han inte försent :). Det hör till saken att det går bra för Simon i skolan så därför kan jag se mellan fingrarna lite grann när det gäller en försovning.

Tisdagar betyder att jag recenserar musik släppt 2011 som tillhör den hårdare rocken. Samtliga plattor jag recenserar så är det endast efter en genomlyssning det gäller. Turen är kommen till senaste plattan med svenska Bullet. Plattan heter "Highway Pirates" och jag är skeptisk till detta. Till att börja med så har jag aldrig varit något fan av AC/DC även om deras toppar är skyhöga. När det då kommer ett band 30 år efter AC/DC och medvetet eller inte låter som Angus & Co så känns det inte så jävla roligt. Jag avfärdar inte Bullet som det sämsta band världen skådat, men det är garanterat inte det roligaste jag hört heller. Plattan "Highway Pirates" är förutom de två första låtarna en axelryckning där upprepningar är det återkommande ordet jag tänker på.

Betyget slutar på 4,90 på en tiogradig skala efter första genomlyssningen. Frågan är om det kommer att växa? Jag har svårt att tro det, men en sen kväll med några glas whiskey i kroppen kan förändra det mesta.

Låtar topp 3:
3p Back On The Road
2p Highway Pirates
1p City Lights

Tidigare plattor synade på tisdagar:
Bad Habit- Atmosphere (4,84)
Benedictum- Dominion (5,38)
Bloodbound- Unholy Cross (5,54)

Nästa vecka synar jag senaste plattan med Burzum och det ska bli sjukt spännande.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar