onsdag 27 april 2011

Funderingar!

Vänner är det bland det bästa som finns. Vänner som frågar hur man mår och gör det på ett uppriktigt sätt är mycket värda. Vänner som ställer upp när man behöver hjälp med allt från att passa barnen ett par minuter till att byta bromsbelägg på bilen är mycket värda. Vänner som bryr sig är mycket värda. Vänner är som sagt bland det bästa som finns.

Därför är det svårt att veta att en vän mår dåligt och inte kunna göra så mycket åt det hela. Jag stöttar så gott jag kan, men det känns inte som det är tillräckligt. Då blir jag i stället att tänka att jag kanske stöttar för mycket och måste backa ett steg. Jag vet inte?? Det är svårt detta och jag hoppas djupet på svackan hos min vän är nådd så att det snart börjar vända uppåt igen.

Nu blev det djupt känner jag, men livet är konstruerat så att det inte bara är en dans på rosor. Alla stöter vi på motgång någon gång i livet och förhoppningsvis så kan man växa av motgång.

Detta är några funderingar jag har samtidigt som jag har flera hundra till i mitt lilla huvud. Ibland känner jag att det blir för mycket och då har jag faktiskt lyckats lära mig att ta det lugnt och fokusera på någonting annat en stund. Tänk vad lätt det skulle vara om man vore felfri, men samtidigt så måste det vara sjukt tråkigt.

Snart sista april och då blir det fest i goda vänners lag.

Vi säger så.

1 kommentar:

  1. Vänskap är en fin sak. Något att vårda. Bara det att du tänker så som du gör, gör nog att din vän inte känner att du är för "på".

    Själv fick jag ett erbjudande, rakt ur det blå, från en skön tjejvän - om att hjälpa till att lägga in ett klickgolv här hemma! Sådant värmer!

    SvaraRadera