torsdag 26 maj 2011

Torsdagsklassiker Del 10!

För det första säger jag bara att i morgon är jag ledig och enda chansen att få mig till jobbet är om någon av kollegorna i natt blir biten av en giftorm. Fick i dag schemat för hur jag ska arbeta på Rockstad Falun nästa vecka.

Fredag: 04.00- 14.00
Lördag: 13.00- 19.30
Söndag: 10.00- 18.00

Min huvudsakliga uppgift blir att hämta och lämna det tyska bandet Van Canto på flygplatsen. Jag kommer garanterat att bli en livserfarenhet rikare och ett minne för livet kommer det också att bli. Känner jag mig själv rätt så kommer jag anmäla mitt intresse även nästa år. Förutsatt då att jag sköter mig naturligtvis. Jag kommer att tala om här om inte annat hur det fortlöpte :)

Förra veckan synade jag "Burn" med Deep Purple som veckans torsdagsklassiker. Denna torsdag handlar det om Rainbow som den 9 april 1978 släppte plattan "Long Live Rock'n Roll". Bandet bestod då bla av Ritchie Blackmore, Ronnie James Dio och Cozy Powell. Personligen tycker jag Rainbow peakade när Joe Lynn Turner skötte sången, men denna platta är också den helt okej även om de tre sista låtarna (The Shed, Sensitive To Light och Rainbow Eyes) drar ner betyget en hel del. "Gates Of Babylon" är dock en klockren tiopoängare. Även titelspåret, "L.A. Connection" och "Kill The King" är riktigt bra låtar. Ritchie Blackmore må ha varit oerhört svårjobbad i de band han medverkade. Skriva låtar kunde han dock och egentligen är det synd att han hårdnackat tackar nej till återföreningar med Rainbow och Deep Purple. Slutbetyget hamnar på 5,70 och det är tack vare den oerhört trista trippeln på slutet av plattan.

Tidigare Klassiker:
Ozzy Osbourne- Bark At The Moon (6,30)
Thin Lizzy- Fighting (5,40)
Accept- Restless And Wild (7,40)
Iron Maiden- Somewhere In Time (8,25)
Saxon- Power & The Glory (6,87)
Def Leppard- Pyromania (7,80)
Judas Priest- Killing Machine (6,90)
Rush- Moving Pictures (7,57)
Deep Purple- Burn (6,25)

I morgon är jag ledig.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar