måndag 9 maj 2011

Kanada-Sverige 3-2!

Det känns alltid lika skönt när Kanada vinner hockeymatcher mot Tre Kronor. Nu kan i och för sig dagens seger visa sig vara till fördel till Sverige eftersom dom nu har en "lättare" kvartsfinal. Kanadensiska hockeyspelare resonerar dock så att alla lag ska få smisk och varför då inte börja med Ryssland redan i kvartsfinalen. Kanada har revansch att utkräva för förlusten i kvarten förra året och det ska sägas att Kanadas lag 2011 är betydligt bättre än det som skickades till Tyskland i fjol. Ryssland har större fixstjärnor som tex Alexander Ovechkin och Ilja Kovalchuk så det kommer att bli en riktig kanonmatch på onsdag.

Tre Kronor ska möta Tyskland och det kan visa sig att den "lätta" motståndaren inte var så lätt utan VM kan ta slut redan på onsdag för Sverige. Tyskland har visat mycket bra form hittills även om man idag förlorade mot Tjeckien som går som tåget.

Tänkte på en sak idag som gör att man är lite smått utvecklingsstörd när det kommer till ishockey. Har nämligen redan börjat prata lite grann om kommande hockeysäsong och vilka som ska med till Leksand. Då ska det klargöras att det är fyra månader och åtta dagar kvar till premiären :)

Jag är inte den bästa att tippa så därför var det ingen överraskning att Tampa Bay svepte bort Washington i fyra raka matcher i Stanley Cup. Mitt tips låg hos Washington och nu har jag faktiskt ingen aning om vad jag ska tro om fortsättningen. Vancouver håller på att återigen sulla bort ett matchövertag och i morgon bitti kan matchserien mot Nashville vara kvitterad. Detsamma gäller San Jose som möjligtvis har fått sin berömda slutspelsfrossa i matchserien mot Detroit. 3-0 i matcher är nu reducerat till 3-2 och nästa match spelas i Detroit.

Visst är hockey underbart.

I morgon ger jag mig på att recensera senaste plattan med Agnostic Front.

Vi säger så.

2 kommentarer:

  1. Hej. Kul att hitta en till Leksands blogg.Jag har lagt till dej i min länklista. Micke R
    http://omleksandsif.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. Ska försöka vara så ärlig som möjligt i mina funderingar kring laget kommande säsong.

    //Johan.

    SvaraRadera