lördag 21 maj 2011

Tävla i musik!

Fredagskvällen ägnades åt festligheter med goda vänner. När jag har anordnat fest så finns det garanterat någon tävling att bjuda på i musikalisk form. Fredagen var inget undantag och de drabbade tyckte att initiativet var mycket trevligt. 26 låtar från 26 olika år hade jag att bjuda på och när poängen var räknade så visade det sig att 10 rätt räckte till seger. Nästa träff blir i augusti månad då jag bjuder på 26 nya låtar. Varför ändra på ett vinnande koncept :).

Det märktes när jag vaknade att det inte bara handlat om musik utan en och annan öl hade visst slunkit ner också, men det gjorde inte så mycket eftersom jag var ledig i dag............................trodde jag. Nu blev det inte så på grund av saker som drabbat en av mina kollegor. Att jobba är dock aldrig nåt problem och när jag fick chans att nyktra till innan jag inställde mig så ställde jag naturligtvis upp.

Jag tänkte avslutningsvis länka till ytterligare en låt som var placerad som nummer 100 på en av Tracks årslistor. Året är 1992 och låten är http://open.spotify.com/track/0wt67GWgkw0cffeQGTtQ0w. Passar även på att tacka Kaj Kindvall för det han gjort för mitt musikintresse. Tracks var ett fantastiskt radioprogram.

I morgon tar vi oss vidare till kyrka nummer 10 på kyrkresan.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar