måndag 2 maj 2011

13 år på samma arbete!

Jag hade förväntat mig en tårta, men men han har nog dåligt minne den goda chefen. Den 2 maj 1998 gjorde jag min första riktiga arbetsdag på COOP Nära i Sunnansjö och trots att jag ibland bara velat spy på skiten så har det varit rätt så trevligt också. När jag tyckte att min kollega Elin skulle bjuda mig på tårta så frågade hon naturligtvis varför och när jag då förklarade att jag jobbat där i 13 år så var hennes spontana kommentar:

-Gud vad du är gammal.

Jag hade inga riktigt bra argument mot det konstaterandet, ha ha ha.

Det har blivit dags att räkna ner på allvar till fredagens begivenhet i Globen. Rush kommer tillbaka till Sverige och denna gång ska dom framföra sin klassiker Moving Pictures i sin helhet. Setlisten ser sjukt bra ut och kommer dom till Globen med samma setlist dom kört så får jag äntligen höra "Closer To The Heart" live. Dessutom kommer det att bjudas på låtar som "Far Cry", "Marathon", "The Spirit Of Radio", "Time Stand Still", "Freewill" och den fantastiska "Subdivisions".

I morgon ska jag recensera senaste plattan med Cavalera Conspiracy.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar