tisdag 24 maj 2011

Fotbollsträning!

De båda sjuåringarna har börjat träna fotboll och deras stolthet är enorm eftersom de på söndag ska spela sin första match. Platsen för denna historiska drabbning är Grängesberg och tyvärr så kan jag inte medverka eftersom jag och min mor är borta hela söndagen. Jag antar att jag får höra allt om denna match på måndag dock. Duktiga är dom också mina två prinsessor.

Jag skulle kunna berätta hur många minnen som helst från min egen fotbollskarriär, men jag nöjer mig med ett av de roligare. Jag och Råttan spelade mittbackar i Sunnansjö/Saxdalen när det begav sig för typ 200 år sedan. Vi mötte Ulfshyttan hemma och Micke Eklund blev fullständigt massakrerad på sin kant av en i mina ögon idiot. Naturligtvis springer jag fram och vrålar till vederbörande att han minsann är helt jävla dum i huvudet. Då kommer råttan lunkande och säger:

-Skit i honom Johan. Han har ändå inga kompisar.

Troligtvis så stämde det rätt så bra.

Dagen har förutom fotbollsträning ägnats åt att lyssna på en platta släppt i år 2011. Svenska bandet Axenstar och deras senaste giv Aftermath skulle gås igenom och synas under Hagbergs lupp. Ibland blir man positivt överraskad av musik och detta är något som bandet ska ha en hel del cred för. Musiken låter ungefär som Nocturnal Rites gjorde i början av sin karriär med en modern touch dock. Plattan "Aftermath" innehåller 10 stycken låtar där egentligen bara "The New Breed" faller ur ramen lite grann. "Dead Kingdom" kan vara en av 2011 års bästa låtar när det är dags att summera detta hårdrocksår. Ni som är inne i Power Metal svängen tycker jag ska kolla in detta band. Mitt betyg stannar på 5,80 och det är ett av årets bästa betyg.

3p Dead Kingdom
2p Tears Of The Sun
1p Forever The Pain

Tidigare Recensioner:
Bad Habit- Atmosphere (4,84)
Benedictum- Dominion (5,38)
Bloodbound- Unholy Cross (5,54)
Bullet- Highway Pirates (4,90)
Burzum- Fallen (5,28)
Amaranthe- S/T (5,25)
Cavalera Conspiracy- Blunt Force Trauma (6,00)
Agnostic Front- My Life My Way (4,69)
Avantasia- The Flying Opera (4,94)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar