tisdag 17 maj 2011

Radio!

De som känner mig vet att jag för en sisådär 15 år sedan jobbade på Radio Ludvika (senare Radio Bergslagen). Det finns inget jobb varken före eller efter som varit roligare så därför ska det bli fantastiskt roligt att ta upp denna tråd igen. Skillnaden är att det nu handlar om webradio och att musiken spelas från dator i stället för CD-spelare. Det ska bli riktigt jävla roligt att starta upp något bra och webadressen kommer naturligtvis att läggas ut i bloggen när det börjar dra ihop sig.

En tjej i Leksands Superstars valberedning hörde av sig till mig under måndagen och eftersom jag då var lite indisponibel så ringde jag upp vederbörande under tisdagskvällen. Att jag som älskar detta hockeylag blir tillfrågad om jag är intresserad av en plats i superstars styrelse ser jag som en enda stor ära. Förhoppningen är att bli erbjuden en plats, men det är fler om budet så jag får vänta med spänning ett par veckor.

Tisdagar betyder recension av en platta släppt i år 2011 och turen är kommen till liveplattan "The Flying Opera - Around The World In 20 Days" med tyska projektet Avantasia. Den som är insatt i hårdrock i allmänhet och Power Metal i synnerhet vet att detta projekt startades och leds av Tobias Sammet som till vardags är sångare och förgrundsfigur i Edguy. Det finns dock en otrolig skillnad på dessa två akter och det är låtmaterialet. Samtidigt som Edguy pumpat ut mer eller mindre fantastisk musik genom åren så är Avantasia mest tråkiga. Personligen har jag stort intresse för liveplattor och jag tycker att det släppts massor med bra liveplattor genom åren. Denna med Avantasia går dock inte till historien som någon klassiker om jag får bestämma. Sömnigt och tråkigt som helhet även om de blixtrar till ibland. Slutbetyget hamnar på 4,94 och det kan väl anses som ett rätt bra betyg trots allt. Nu är jag dock känd för att vara tämligen snäll i mina betyg.

Bästa låtarna:
3p Farewell
2p Avantasia
1p No Return

Tidigare recensioner:
Bad Habit- Atmosphere (4,84)
Benedictum- Dominion (5,38)
Bloodbound- Unholy Cross (5,54)
Bullet- Highway Pirates (4,90)
Burzum- Fallen (5,28)
Amaranthe- S/T (5,25)
Cavalera Conspiracy- Blunt Force Trauma (6,00)
Agnostic Front- My Life My Way (4,69)

Vi säger så.

1 kommentar:

  1. Men va' KUL! Webradio... då kan ju jag också lyssna? Det ser jag fram emot!

    SvaraRadera