onsdag 25 maj 2011

Planering!

När jag slutade skolan hade jag inga speciella mål egentligen även om jag som alla andra människor hade drömmar. Det fanns tre saker jag ville prova på innan det var dags att lämna in. Att prata i radio, driva en egen skivaffär samt att pröva på att vara discjockey. Alla tre har faktiskt blivit verklighet även om skivaffären inte blev vad jag tänkt mig. Det slutade med en ekonomisk smäll som jag fortfarande lider av. Discjockey var jag ett par gånger på herrgården här i Sunnansjö för några år sedan och det var skitskoj med bra uppslutning.

Det jag dock alltid återkommer till när det gäller de drömmar jag hade är att sända radio. Jag jobbade några år på Radio Ludvika och det var så satans kul så jag kan verkligen rekommendera alla som nån gång får chansen att prata i radio att ta den. Nu har jag fått chansen igen att plocka upp detta genom http://www.glashuset.nu/radio.htm. Det handlar om webradio och i kväll träffades jag och två jämngamla kompisar för att gå igenom vad vi vill ha ut av det hela. Tyngdpunkten kommer att läggas på musik, musik och åter musik av alla genres. Tanken är att varje vecka knyta samman musiken i olika teman. Jag återkommer i ärendet så fort jag vet något mer.

När det gäller världens bästa hockeylag så är det fantastiskt trevligt att Ken-Andre Olimb valt att stanna i Leksand ytterligare en säsong.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar