lördag 14 maj 2011

Schlagerfinal!

Det har varit lite trist om jag ska vara ärlig att de senaste dagarna inte kunna blogga på grund av att sidan inte varit tillgänglig. Nu är jag dock tillbaka på banan och det har minsann hänt en del sen senast. Krogen i går var en hit faktiskt även om jag kände mig brutalt gammal på stället jag besökte. Cirkus Brazil Jack tidigare under fredagskvällen var också mycket trevligt där jag förundras över hur man kan få djur att göra vissa saker. Att tex få en stor jävla häst att lägga sig i en säng och när skötaren tar av hästen filten så drar han tillbaka filten över sig. Fantastiskt bra underhållning och ungarna tyckte också det var jättebra så alla var nöjda och glada.

Kanada blev utslagna av Ryssland i kvartsfinalen samtidigt som Tre Kronor har gått till final är inte vad jag kallar optimalt. En tumme eller två får hållas för Finland i morgon.

Ser man till rubriken så kan jag med stolthet säga att jag inte sett en sekund på spektaklet i Tyskland. Ser på facebook att en del följer det i alla fall och favoriterna verkar vara olika från person till person. Har dock inte sett någon än som tycker "Oh Mama"................oj, förlåt "Popular" är bästa låten. Hoppas det går åt helvete för den där arrogante jäveln.

Det var några veckor sen nu som jag länkade till en låt som var placerad som nummer 100 på Kaj Kindvalls årslistor när det gäller Tracks. Turen är kommen till 1991 och det årets nummer 100 finns på Spotify http://open.spotify.com/track/09PTdECef2Uxix7ma0HCxs

I morgon går kyrkresan vidare med att vi byter landskap och stift.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar