onsdag 4 maj 2011

Pang i bygget!

Ytterligare en dag till ända och även idag så har jag varit ledig från arbetet. Något som slog mig är detta fantastiska fenomen som heter DVD-boxar. Jag har idag tittat på ett avsnitt av Lost säsong 1 samt två avsnitt av världens bästa komediserie "Pang I Bygget" med John Cleese. Tre Kronor säsong 1 och Dallas säsong 5 är två andra serier som följs slaviskt i hemmet. Som om inte detta vore nog så hade Aftonbladet den goda smaken att börja sälja Familjen Macahan med tidningen idag. Den enda serie som jag verkligen saknar är Spanarna på Hill Street. Den finns men endast på import från utlandet och jag är så intelligensbefriad så jag behöver textningen :)

Jocke har varit här och vi har doserat veckans musikaliska resa. En resa som slutade med Kiss i topp och övrig bra musik framförd av bla Iron Maiden, Alice Cooper, Def Leppard, Great White mm mm mm.....

Journey på Sweden Rock är bland det bästa jag bevittnat live och jag sitter just nu med "Wheel In The Sky" i högtalarna och tänker tillbaka på konserten 2006 som jag tyckte var så in i helvete bra så till slut stod jag bara och vrålade AOR rakt ut. Journey spelar på årets Peace & Love, men dit kommer jag inte att åka.

Washington kan om några timmar vara utslagna ur Stanley Cup och då får jag stå där med svansen mellan benen med tanke på vilket lag jag tippat som segrare.

Två dagar kvar till detta http://www.youtube.com/watch?v=JFGVDWc_5Q8. Nu börjar jag bli taggad på riktigt allvar. I morgon recenserar jag plattan "Moving Pictures" som veckans torsdagsklassiker.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar