tisdag 3 maj 2011

Runkväder!

Trevligt att kliva upp klockan 05.50 i maj månad och termometern visar minusgrader..........eller inte. Jag tror aldrig att jag har varit med om ett tråkigare väder än det som bjöds den 3 maj 2011. En karta stämningshöjande hade varit bra, men då hade man väl blivit konstigare än vanligt. Nej nu får det bli bättre väder och det helst i går. Inte så kul att åka till Stockholm på fredag om det ska regna/snöa/hagla växelvis.

Har jag förstått saken rätt så har Kanada i och med dagens 4-3 vinst över Schweiz vunnit sin grupp i hockey-vm och det borde då bli lättare motstånd i nästa gruppspel eller kvartsfinal eller vad den nu blir. Mitt intresse för ishockey-vm är än så länge inte så stort, men när det börjar dra ihop sig så sitter man där och biter på naglar och är allmänt nervös.

Tisdagar betyder att jag recenserar en platta släppt under året och precis som tidigare så är mitt tycke helt efter min första genomlyssning. Brasilianska Cavalera Conspiracy har i år släppt plattan "Blunt Force Trauma" och jag måste tillstå att detta lät till och med så bra att jag ska köpa plattan. Tung musik som tung musik ska låta bjuder Max Cavalera på denna gång och det är i mitt tycke hästlängder bättre än Sepultura. De flesta av de 14 låtarna ligger och skvalpar på mellan 2-4 minuter och det gör att man hinner inte tröttna heller. Betyget på första lyssningen blir 6,00 och det betyder att det placerar denna platta i topp bland de 7 plattor från 2011 som jag hittills synat under luppen.

3 bästa:
3p Warlord
2p Jihad Joe
1p Thrasher

Tidigare betyg:
Bad Habit- Atmosphere (4,84)
Benedictum- Dominion (5,38)
Bloodbound- Unholy Cross (5,54)
Bullet- Highway Pirates (4,90)
Burzum- Fallen (5,28)
Amaranthe- S/T (5,25)

Nästa vecka synar jag plattan "My Life My Way" med Agnostic Front.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar