onsdag 11 maj 2011

Elvis Presley!

Att kalla Elvis Presley för överskattad är väl ungefär som att ha sympatier för AIK i hockey och Djurgården i fotboll. Jag måste dock få skriva lite grann om varför jag tycker Elvis är en av tidernas överlägset mest överskattade artister. Jag säger inte så mycket om hans röst för den duger trots allt utan jag är mest förundrad över den mängd skitlåtar som släpptes på platta efter platta efter platta. Naturligtvis så har Elvis Presley släppt några riktigt bra låtar, men det är inte många procent av hans totala antal låtar som duger.

När vi ändå är inne på överskattade artister så frågar jag mig rätt ofta vad folk ser i ett band som Led Zeppelin? Trist och tråkigt och oftast helt värdelöst är min uppfattning om detta engelska band som tokhyllas av alla "sanna" musikälskare. Gillar man inte Led Zeppelin så är man antingen döv eller dum i huvudet. Ska vi ta ytterligare ett exempel så är det AC/DC som ploppar upp i min skalle. Jag har aldrig och kommer aldrig att se bandet live för jag är nämligen rätt säker på att jag inte står ut med samma ackord i över två timmar. Hemma i soffan kan jag dock lyssna på bandet för då har jag möjligheten att slå av när det blir för mycket.

Detroit är på väg att göra det omöjliga i Stanley Cup. Underläge 0-3 i matcher mot San Jose Sharks har förvandlats till 3-3 och match 7 i Sharks hemmaarena natten till fredag blir en riktig rysare. Som ni sett tidigare i denna blogg så är jag inte rätt man att tippa, men jag tror Detroit tack vare sina rutinerade spelare kommer att eliminera San Jose.

I morgon håller jag alla tummar och tår för Kanada i VM-kvartsfinalen mot Ryssland.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar