söndag 8 maj 2011

Kyrkresan fortsätter!

Snacka om att det har varit trevligt väder denna söndag. Sen att jag ändå spenderat mesta tiden inne är mitt eget och ingen annans fel. Helgen har varit kanon med Rushkonserten från i fredags som den riktiga höjdpunkten. Det har nästan blivit lite bortglömt att Leksand skrivit kontrakt med Alexander Deilert som kommer från Djurgården, men senaste säsongen spenderade han i Örebro. Detta ska vara den näst sista pusselbiten i backbesättningen för kommande säsong. Det som oroar mig en smula är att Leksand fortfarande har skrivna kontrakt med Stefan Erkgärds, Eric Moe och Jean Luc Grand-Pierre när dom inte längre är önskvärda i föreningen. Hur blir det om ingen annan klubb är intresserad?? Ska dom gå uppe i Leksand och bara lyfta lön??

Kyrkresan denna vecka går från By där vi tar en liten pytteväg via byarna Hede och Rossberga. Till slut hamnar vi i Horndal och där gör vi ett stopp vid den hittills yngsta kyrka vi besökt. Så jättemycket information har jag inte lyckats fått fram om denna kyrka trots att jag tagit boken Våra Kyrkor från Klarkullens förlag och Wikipedia till hjälp. Kyrkan i Horndal byggdes 1958 och tidigare hade ett kapell byggt 1907 använts som samlingspunkt. Konstnärerna Allan Runefält och Nils-Aron Berge har smyckat kyrkorummet. Vill man ta sig till Horndal på en större och bättre väg så tar man riksväg 68 och hittar Horndal c:a en och en halv mil norr om Avesta.


Nästa vecka lämnar vi Dalarna på vår kyrkresa.

Vi säger så.

1 kommentar:

  1. Lite för modern design för min kyrksmak. Men jag gillar resan!

    SvaraRadera