tisdag 10 maj 2011

En borta, tre kvar!

Personligen har jag ingenting emot Stefan Erkgärds och har han tyckt det varit långtråkigt att bo i Leksand så finns det inte mycket jag kan göra åt det. Nu verkar han dock vara klar för en klubb i Norge och det betyder att 25% av spelarna som inte får plats i nästa års lagbygge är borta. Tommy Salo har varit tämligen stenhård när det gäller att INGEN spelares kontrakt ska köpas ut. Mardrömmen för Salo och Leksands IF är att Grand-Pierre, Moe och Alcén står med kontrakt utan att vara önskvärda när serien startar. Nu ska vi väl hoppas på att det löser sig någonstans efter vägen.

Premiär om 130 dagar borta mot Rögle och fyra dagar senare (21/9) smäller det i Tegera Arena. Då är det hemmapremiär mot Örebro.

Läste lite grann på han MrMadhawks blogg och stämmer det att Linus Klasen erbjudits ett treårskontrakt med en årslön på 7 miljoner kronor så är det rätt så häftigt om inte annat. Däremot tror jag inte det hjälper Malmö speciellt mycket i slutändan http://mrmadhawk.se/.

Lite hårdrock ska hinnas med också och tisdagar betyder recension av en platta släppt under 2011. Som vanligt gäller mina funderingar efter endast en genomlyssning. Agnostic Front kommer från New York och spelar musik som aldrig tilltalat mig. Därför blir jag överraskad att plattan startar på ett positivt sätt. Öppningsspåret "City Street" får mig att funderas över varför jag aldrig lånat detta band mina öron tidigare. Plattan håller en jämn klass de första åtta spåren. Det som gör att det dalar är att plattan innehåller ytterligare fem låtar och i ärlighetens namn så känns det från spår 9 och framåt just så som jag kom ihåg att detta band lät för en herrans massa år sedan. Det blir helt enkelt tråkigt och för mycket av det så kallade goda. Slutbetyget stannar på 4,69 till plattan "My Life My Way" med Agnostic Front.

3 bästa låtarna:
3p City Street
2p Us Against The World
1p Self Pride

Tidigare recensioner:
Bad Habit- Atmosphere (4,84)
Benedictum- Dominion (5,38)
Bloodbound- Unholy Cross (5,54)
Bullet- Highway Pirates (4,90)
Burzum- Fallen (5,28)
Amaranthe- S/T (5,25)
Cavalera Conspiracy- Blunt Force Trauma (6,00)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar