onsdag 18 maj 2011

Exire!

Som jag skrev i går så ska jag börja sända webradio och eftersom vi ska vara tre som ska sända så känner jag mig otroligt nöjd att de två namn som först kom upp i mitt huvud båda var intresserade av detta. Vi är tre medelålders män med det gemensamt att vi älskar musik. Nu är vi inte hårdrockare alla tre så det kommer bli väldigt spännande att se vad vi hittar för balans mellan olika musikgenres.

Jag tänkte att jag skulle haka på trenden på facebook och pusha lite för bandet Exire. En stor anledning till detta är naturligtvis att min arbetskollega och nära vän Joachim Gröhn spelar trummor i detta Ludvikabaserade band. Han är oerhört stolt över plattan "House Of War" och det med all rätt. Det riffas, dunkas och sjungs på ett sätt som gör mig glad och faktiskt lite stolt över min kollega. För er som vill ta del av detta så klickar ni på länken http://soundcloud.com/exire/tracks.

Annars så har denna vecka hittills präglats en hel del av låten "Death By Hanging" med Heathen och det tack vare att jag nästan lyssnat sönder denna thrashklassiker från det ljuva 80-talet.

I morgon väntar nästa torsdagsklassiker och då synar jag en platta med Deep Purple.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar