måndag 30 maj 2011

Pretty Maids!

Med tanke på att Rockstad Falun står för dörren kommande helg så satt jag och funderade lite kring festivalen förra året. Sabaton, Gamma Ray och The Poodles i all ära, men det som band som sopade banan med dessa band var danska Pretty Maids. Jag har ända sen 1987 när bandet släppte plattan "Future World" varit väldigt förtjust i detta band. Förra veckan när jag, Jocke och Rasmus hade lite samkväm så lyssnade vi på "Little Drops Of Heaven" och Rasmus konstaterade spontant att detta var minsann 2010 års bästa låt och banne mig om han inte har rätt. Senaste plattan "Pandemonium" är en skapelse som bevisar att Pretty Maids fortfarande håller en nästan löjligt hög klass inom hårdrocken.

Har lyssnat på "Anything Worth Doing........Is Worth Overdoing" tidigare i kväll och min tanke var varför i hela fridens namn jag nästan aldrig lyssnat på den skivan. Ni som fortfarande är skeptiska låna ert öra till denna fantastiska skapelse http://open.spotify.com/track/0ScCBGyWeIMNqlFDssGbnh och bara njut.

I morgon är en spännande dag för då kommer Emma för att introduceras på jobbet. Det kommer garanterat att gå jättebra.

I morgon recenserar jag senaste Children Of Bodom här på bloggen och det kommer förhoppningsvis att gå jättebra det också.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar